سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت؛

بازی بورس با شاخص‌ها

در اولین روز از بازار سرمایه، شاهد پیشرو شدن گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها بودیم، در حالیکه حجم معاملات سهام همچنان از عمق پایین بازار حکایت داشت، شاخص کل ۹۵ واحد رشد کرد.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل هم وزن با افزایش ۶۵ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۱۸۱ واحد رسیده است، این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۱۵۸ واحدی به عدد ۸۵ هزار و ۹۸۸ واحد رسیده است.


ارزش کل معاملات بازار سرمایه، در حالی به بیش از ۲۲۹ میلیارد تومان نمایش داده شد که در بازار نقدی اندکی از ۱۰۲ میلیارد تومان فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۴۱۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۷ هزار و ۱۴۵ نوبت داد و ستد شده است.


بازار سهام؛ بازاری متعادل و توأم با افزایش تقاضا از سوی معامله‌گران کم تعداد آن بود که با پیشرو شدن گروه فلزات اساسی و برخی معدنی‌ها، اندکی به بهبود ارزش معاملات روزانه بازار کمک کرد.


*** در دومین روز از بازار سرمایه، شاهد معاملات متعادل و با افزایش عرضه سهام بودیم که با وجود نوسانی شدن بازار ارز، بورس باز‌ها دنبال فرصت فروش در بازار بودند.


شاخص کل هم وزن با کاهش ۲۰ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۱۶۰ واحد رسیده است، این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۱۰۸ واحدی به عدد ۸۵ هزار و ۸۸۰ واحد رسیده است.


ارزش کل معاملات بازار سرمایه، به بیش از ۱۰۴ میلیارد تومان رسیده که این امر ناشی از دست به دست شدن بیش از ۳۶۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۲ هزار و ۷۱۸ نوبت داد و ستد شده است.


برخی تک‌سهم‌ها همچنان میزبان فعالیت‌های سفته‌بازی از سوی اندک معامله‌گران حقیقی خود بوده اند.


*** در سومین روز از بازار سرمایه، معاملات کم‌حجم را شاهد بودیم که تک سهم‌ها میزبان سفته‌بازان بودند، این درحالی است که با نوسانی شدن دوباره بازار جهانی قیمت سهام در گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها عمدتاً در محدوده صفر تابلو نوسان کردند.


شاخص کل هم وزن با افزایش ۲ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۱۶۳ واحد رسید، این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۹۳ واحدی به عدد ۸۵ هزار و ۷۸۶ واحد رسیده است.


ارزش کل معاملات بازار سرمایه، به بیش از ۱۲۱ میلیارد تومان رسیده که این امر ناشی از دست به دست شدن بیش از ۴۹۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۵ هزار و ۳۵۶ نوبت داد و ستد شده است.

 

بازار سهام؛ بازاری کم‌حجم و کم‌فروغ بوده که تحرک بورس‌باز‌ها در تک‌سهم‌ها تنها ویژگی این بازار بوده است.


*** درچهارمین روز از بازار سرمایه، همسو با معاملات کم عمق بازار سهام، شاهد نوسان قیمت در بیشتر نماد‌های معاملاتی بزرگ تا محدوده صفر تابلو بوده، بازاری که نیم‌نگاهی به گروه فلزات اساسی و به ویژه گروه سرب و روی داشته است.


شاخص کل هم وزن با افزایش ۳ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۱۶۶ واحد رسید، این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۱۸ واحدی به عدد ۸۵ هزار و ۷۶۷ واحد رسیده است.


ارزش کل معاملات بازار سرمایه، به بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۴۲۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۷ هزار و ۷۸۵ نوبت داد و ستد شده است.


بازار سهام، بازاری کم حجم و متعادل بوده که در اغلب نماد‌های معاملاتی قیمت سهام در محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی) نوسان کرد.


*** در آخرین روز از بازار سرمایه، ارزش کل معاملات بورس تهران از ۲ میلیارد ریال فراتر رفت که این امر ناشی از دست به دست شدن ۵۵۲ میلیون سهم طی ۴۲ هزار نوبت معاملاتی است.


شاخص کل فرابورس در پایان معاملات روز جاری با ۲.۶۰ واحد رشد به پله ۸۹۹ هزار و ۶۰ واحد رسید که براین اساس ارزش کل معاملات ۱ میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۲۲۶ میلیون سهم طی ۲۹ هزار نوبت معاملاتی است.

انتهای پیام/

الاکلنگ بازار بورس در هفته جاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.