سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر فدراسیون هندبال:

خطر تعلیق از بیخ گوشمان گذشت / تیمی از لیگ هندبال کناره گیری نکرده است

رجبی گفت : با پرداخت بخشی از بدهی ها فعلا خطر تعلیق فدراسیون برطرف شده اما به کمک وزارت ورزش و جوانان نیاز مبرم داریم.

محمد رضا رجبی دبیر فدراسیون هندبال کشورمان در گفت و گو باخبرنگار  توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛، در خصوص برنامه های در نظر گرفته شده برای تیم های ملی عنوان کرد: تیم ملی آقاین کشورمان یک مرحله اردوی آماده سازی را پشت سر گذاشته و از 20 تیر دومین مرحله اردو آغاز می شود . قرار است پس از برگزاری مرحله دوم و سوم اردوی آماده سازی تیم ملی هندبال ، ملی پوشان کشورمان راهی کره جنوبی شوند تا همراه با تیم میزبان و تونس در رقابت سئول کاپ رو در روی یکدیگر بایستند.

وی افزود: این مسابقات بسیار مسابقات خوبی است و می تواند پیش نیازی برای مسابقات قهرمانی آسیا باشد. قرار است پس از این مسابقات لیگ برتر هندبال آغاز شود و هر چند هفته یک بار اردو هایی را برای تیم ملی برگزار کنیم. همچنین قرار است در یک تورنمنت دیگر هم در کشور تونس به میدان برویم که احتمالا 4 ماه دیگر برگزار شود . این تورنمنت احتمالا با حضور کشور هایی چون مصر ، عربستان ، تونس ، بحرین و ایران برگزار شود .

رجبی در ادامه افزود: احتمالا پس از این مسابقات هم در تورنمنت دیگری هم به میدان برویم تا تیم خوبی را برای مسابقات قهرمانی آسیا که قرار است در دی ماه سال جاری برگزار شود آماده کنیم.

دبیر فدراسیون هندبال در پاسخ به این سوال که آیا قرار است علیرضا حبیبی تا مسابقات قهرمانی آسیا هدایت تیم ملی را بر عهده داشته باشد یا خیر عنوان کرد: ما برای آن که زمان را از دست ندهیم جمع بندی انجام دادیم و تصمیم گرفتیم تا علیرضا حبیبی که سابقه درخشانی در بحث ملی و سطح باشگاهی دارد و همچنین یکی از مدرسان جهانی است را در کنار تیم ملی داشته باشیم و تا تورنمنت سئول کاپ جلو برویم.

ملی پوش سابق هندبال کشورمان افزود: تا پایان تورنمنت کره جنوبی با حبیبی ادامه می دهیم و پس از آن تصمیم می گیریم که آیا با همین مربی به کار ادامه دهیم و یا این که از یک مربی خارجی برای هدایت تیم ملی دعوت کنیم.

برنامه فدراسیون برای بانوان و بخش پایه

وی در خصوص تیم ملی بانوان هم گفت : برنامه هایی را برای تیم ملی بانوان هم در نظر گرفتیم اما به دلیل این که بانوان امسال مسابقه خاصی را پیش رو ندارند این برنامه ها به اندازه آقایان نیست .ما اصولا برای مسابقاتی برنامه ریزی انجام می دهیم که نزدیک هستند.
رجبی در مورد مسابقات رده پایه هم اظهار داشت : مسابقات نوجوانان و جوانان آقایان تابستان سال آینده برگزار می شود و ما قصد داریم تا اردو های خوبی را ترتیب دهیم . همچنین قصد داریم در بخش بانوان هم به رده پایه ورود کنیم و نسل خوبی را تربیت کنیم . پیش از این مسئولان در سال های خیلی دور در رده آقایان برنامه های خوبی را ترتیب داده بودند و بازهم کار هایی در حال انجام است که البته باید خیلی بیشتر از این حرف ها باشد با این حال اگر آقایان و بانوان را با هم مقایسه کنیم بانوان ما در رده پایه عقب تر از آقایان هستند.

وی درباره سرمربی تیم ملی بانوان هم عنوان کرد: اصولا تا نزدیک ترین زمان به اردوی تیم ملی کادر فنی را مشخص می کنیم تا بازیکنان تیم ملی را دعوت کنند البته ما چنین برنامه ای داریم و تا زمان اردو تیم ملی بانوان کادر فنی را مشخص می کنیم.

هنوز تیمی از مسابقات لیگ برتر کناره گیری نکرده است

دبیر فدراسیون هندبال کشورمان درباره مشکلات موجود برای تیم های لیگ برتر و احتمال این که تیمی انصراف دهد گفت : ما برنامه لیگ را تا آخر سال بر اساس جلسه ای که با مدیران استان ها ها و باشگاه ها برگزار کردیم و پیشنهاداتی را ارئه دادیم و نقصان هایی که وجود داشت را تلاش گردیم تا برطرف  شود . در حال حاضر تقویمی آماده کردیم که بر اساس آن 3 شهریور لیگ برتر آغاز می شود و 18 اسفند به پایان می رسد . در حالا حاضر تیم ها شرکت کرده اند و کسی مشکل نداشته اما مشکلات مالی بوده  و بسیاری هنوز با این مشکلات درگیر هستند اما هنوز هیچ کدام اعلام نکرده اند که قصد کناره گیری دارند .

وی افزود: همه گفته اند مشکلات را برطرف می کنند. ما زمان قرعه کشی را اعلام می کنیم و تا زمانی که مشکلات بر طرف نشود اجازه بازی به این تیم ها را نمی دهیم و در صورتی که این مسائل حل نشود تیم های دیگری را که خواهان بازی در سوپر لیگ هستند را جایگزین می کنیم البته بازهم می گویم که کسی کناره گیری نکرده و همه گفته اند که قصد دارند باقی بمانند و با قدرت لیگ را آغاز کنند .

رجبی ادامه داد: ما امسال قصد نداریم اجازه دهیم تا بیش از 10 تیم در رقابت های سوپر لیگ حاضر شوند زیرا ترافیک کاری زیادی داریم و باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا هم به برنامه های تیم ملی برسیم و هم مسابقات باشگاهی را به خوبی برگزار کنیم.

وی درباره لیگ بانوان هم گفت: هفته اینده جلسه هماهنگی لیگ بانوان را داریم و قرار است مانند آقایان برنامه هایی را ارائه دهیم تا تکلیف لیگ بانوان مشخص شود. البته وضعیت لیگ بانوان هم مانند اقایان است و تیمی تاکنون اعلام نکرده که قصد حضور ندارد و حتی تیم هایی که به دلیل مشکلات مالی در سال گذشته در مسابقات حضور نداشتند اعلام کرده اند که قصد دارند بار دیگر در مسابقات حاضر شوند .

دبیر فدراسیون هندبال درباره مسابقات جهانی هندبال ساحلی هم بیان داشت: مسابقات قهرمانی هندبال ساحلی جهان در سال 2018 برگزار می شود که برنامه های مربوط به آن را در زمان مناسب اجرایی می کنیم.

محمد رضا رجبی در مورد جذب اسپانسر برای فدراسیون هندبال عنوان کرد: صحبت هایی داشتیم اما خیلی در بحث کلان نبوده است که مطرح شود دوستان زحمت زیادی کشیده اند و ما در زمان مناسب آن را اعلام می کنیم. ما حتما برای لیگ ، رده های پایه و تیم های ملی باید حامیان مناسب پیدا کنیم زیرا برنامه های زیادی داریم که باید به مرحله اجرا برسد.

بدهی های زیادی از گذشته وجود دارد

دبیر فدراسیون هندبال در پایان و در مورد بدهی های فدراسیون  گفت : بدهی های بسیار زیادی از گذشته وجود دارد . اما ما رایزنی هایی انجام دادیم و توانستیم برخی از بدهی ها را پرداخت کنیم. برخی از این بدهی ها مانند طلب داوران اهمیت زیادی داشت و باید پرداخت می شد زیرا داوران که ابزار کار ما در مسابقات مختلف هستند سال هاست که طلب داشتند و باید این مبلغ پرداخت می شد.همچنین بخش دیگری از بدهی ها برای جرایمی بود که از سوی آسیا برای ما در نظر گرفته شده بودو ما باید آن ها را پرداخت می کردیم . جرایمی که اگر پرداخت نمی شدند می توانستند عامل تعلیق ما باشند.

وی افزود: خوشبختانه یک مقدار از این بدهی ها به آسیا که می توانست باعث تعلیق ما شود با رایزنی های رحیمی برطرف شد. اما همچنان در بخش های مختلف بدهی های زیادی از گذشته برای خدمات و دیگر بحث ها وجود دارد که حتما باید پرداخت شود این مسائل دست فدراسیون را بسته است . این در حالی است که فدراسیون به تازگی کار خود را آغاز کرده و درآمده زیادی نداشته که این بدهی ها را پرداخت کند . اما خوشبختانه با وزارت ورزش و جوانان صحبت هایی شده است که مسئولان قول مساعدت داده اند . امیدوارم این مراحل بگذرد و مشکلات برطرف شود .

فدراسیون با وجود این مشکلات در این 3 ماه بخشی از این بدهی ها پرداخت کرده ، تیم ملی هندبال ساحلی به مسابقات اعزام کرده است و در حال حاضر لیگ های مختلفی را برگزار می کند اما مشکلات بیشتر از این ها است واگر وزارت ورزش و جوانان  در این زمان کمک نکند  مشکلات بیتشر می شود .

انتهای پیام / 

مروری بر مشکلات فدراسیون هندبال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.