سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار کوثری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

معتقدم احمد متوسلیان در همان برخورد اول با فالانژها به شهادت رسیده است

جانشین قرارگاه ثارالله گفت: معتقدم حاج احمد متوسلیان در همان برخورد اول با فالانژها درگیر شده و به شهادت رسیده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران جوان،  حاج احمد متوسلیان و 3 نفر از همراهانش در ۱۴ تیرماه سال ۶۱ هنگام عزیمت از سوریه به سمت  سفارت ایران در بیروت، توسط یک تور ایست و بازرسی، متعلق به گروه شبه نظامیان فالانژها، متوقف می شوند و تا سالها از آنها خبری نمی شود.

 

در ماههای اولیه اخبار غیر رسمی مبنی بر تحویل دادن این 4 دیپلمات ایرانی به رژیم صهیونیستی منتشر می شود، تا اینکه اولین خبر رسمی در بهمن ماه سال 87 توسط "سمیر جعجع" فرمانده نیروهای فالانژ به هنگام ربودن چهار دیپلمات ایرانی منتشر می شود.

سمیر جعجع فرمانده نیروهای فالانژ به هنگام ربودن چهار دیپلمات ایرانی

 

سمیر جعجع که هم اکنون در قالب حزب "نیروهای لبنانی" رهبری فالانژها را به عهده دارد گفته بود: دیپلمات‌های ایرانی در "ایست البرباره" ربوده شدند و بعدها در مکانی که من از آن اطلاع ندارم، کشته شده‌اند.

تنها چند روز پس از اظهارات سمیر جعجع، در شامگاه پنجشنبه دهم بهمن 1387 سید حسن نصر الله بر ضرورت پیگیری جدی پرونده چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی و فشار دولت لبنان بر حزب نیروهای لبنانی(فالانژیست‌های سابق) به عنوان متهم اصلی ربوده شدن این افراد تاکید می کند و جعجع و نیروهای وابسته به وی را مسئول روشن شدن این پرونده عنوان می کند.

 

سید حسن نصرالله درباره ۴ دیپلمات ایرانی گفته است: نشانه‌ هایی وجود دارد که دیپلمات های ایرانی در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می‌‌برند.

شهید غضنفر رکن آبادی سفیر پیشین ایران در بیروت در مراسم سی و یکمین سالگرد ربایش این چهار دیپلمات که ۱۳ تیرماه ۱۳۹۲ در محل سندیکای روزنامه نگاران لبنان برگزار شده بود نیز اعلام کرده بود که، چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی زنده و در زندان های رژیم صهیونیستی هستند.

 شهید غضنفر رکن آبادی سفیر پیشین ایران در بیروت

 

در تیر ماه 95 محسن رضایی نیر در حساب توئیتر خود می نویسد: اخیرا اطلاعاتی از حاج احمد متوسلیان به دست آمده و امیدواریم سرنخ ها به جایی برسد.

در آبان ماه 95 مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسنادی در اختیار داریم که تایید می کند حاج احمد متوسلیان و همراهانش زنده هستند، اظهار داشت: آخرین بار اوایل تابستان اطلاعاتی دریافت کردیم که زنده بودن وی را تایید کرده است.

در نهایت روز گذشتته امیرعبداللهیان دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: بر اساس مستندات موجود، چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی (در تابستان سال ١٣٦١) در زندان رژیم صهیونیستی بسر می‌برند و هیچ سندی دال بر شهادت آنان وجود ندارد.

اما در میان همه اظهار نظرها مبنی بر نبود مدارک و اسناد متقن مبنی بر به شهادت رسیدن حاج احمد متوسلیان، سردار اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار نظری متفاوت مطرح کرد و  گفت: من با شناختی که از حاج احمد متوسلیان دارم معتقدم ایشان در همان برخورد با عوامل فالانژیست‌ وابسته به رژیم صهیونیستی که اقدام به ایجاد تور ایست بازرسی کرده بودند، درگیر شده و به شهادت رسیده است.

 

حاج احمد متوسلیان

جانشین قرارگاه ثارالله با تأکید بر اینکه حاج احمد متوسلیان انسانی نبود که حتی یک لحظه هم بتواند تابع کسی شود بیان داشت: متأسفانه بعد از آن که برخی از مسئولین در خصوص زنده بودن ایشان اظهاراتی را مطرحی کردند هیچگاه فرصتی نشد که اسناد و مدارک خود را به صراحت ارائه دهند. 

وی نبود هیچگونه خبر متقنی دال بر زنده بودن یا به شهادت رسیدن 4 دیپلمات ربوده شده را نشان بی قانونی بخش حقوق بشر سازمان ملل خواند که همیشه به شکل‌های مختلفی، آن طور که خودشان می‌خواهند با مسائل برخورد می‌کنند.

کوثری تصریح کرد: جای تأسف بسیار دارد وقتی در کشورهایی مثل آمریکا، اسرائیل و یا بعضی از کشورهای اروپایی موارد بسیار کوچک‌تر رخ می دهد آن را مرتبا مطرح می‌کنیم و کشورهای مقابلشان را زیر سوال می‌برند ولی وقتی که کاردار ما در کشور ربوده می‌شود، می‌بینیم هر چقدر که پیگیری می‌کنیم نتیجه نمی‌دهد.

 

اسماعیل کوثری از همرزمان حاج احمد متوسلیان

جانشین قرارگاه ثارالله خاطر نشان کرد: به همین دلیل است که ما از رژیم اشغالگر قدس و سازمان ملل یک نقطه منفی می‌بینیم که چرا در مورد این موضوع تعیین تکلیف نمی‌کند زیرا یا باید جنازه این افراد را به عنوان شهید تحویل دهند و یا شواهدی در مورد زنده بودن آن‌ها ارائه کنند و لذا این پرونده هنوز باز و قابل پیگیری است.

انتهای پیام /

 

 

پرونده حاج احمد متوسلیان هنوز باز و قابل پیگیری است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۴:۲۸ ۲۹ تير ۱۴۰۰
چرا نظام اسلامی ایران به طور جدی پیگیر سرنوشت این دلاورمردان شجاع و دیپلماتهایی که مصونیت سیاسی داشته اند نمی شود ؟
مشکل کار کجاست ؟ ۴۰ سال چشم انتظاری خانواده و دوستان اینو۴ عزیز کم نیست ؟ تو را خدا مسئولان ارشد کشور کاری کنند تا سرت شت نهایی این عزیزان مشخص شود ‌مسئولان مربوطه فکر کنند فرزندان خودشان مفقود الاثر شده اند و بود و نبود شان مبهم است و زنده و اسیر یا شهادت شان مبهم چه میکنند ؟ خدایا کمی غیرت با مسئولان ارشد کشور عنایت فرما تا تکلیف این عزیزان و خانواده چشم انتظارشان روشن شود انصاف و اخلاق و انسانیت و خدا و پیامبر چه میگویند قضاوت با وجدان مسئولان ارشد کشور
حسین
۰۲:۴۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
تا تل آویو فتح نشه مشخص نمیشه
امیرحسین
۱۸:۱۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
در قلب و ذهن ما زنده اند....
عیسی
۱۶:۵۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
چقدر دوستدارم الان دوباره پیگیری شدید بشه....
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۷ تير ۱۳۹۶
سلام.انشاا... كه زنده اند...