سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طبق مصوبه مجلس؛

صندوق توسعه صنایع دستی ایران تشکیل می‌شود

به موجب رأی نمایندگان صندوق توسعه صنایع دستی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در ادامه بررسی طرح حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی ماده 8 این قانون را که پیش از این برای اصلاح به کمیسیون تخصصی مربوطه ارجاع داده شده بود، بررسی و تصویب کردند.

 به موجب این ماده به منظور حمایت، توسعه و ترویج صنایع دستی و تشویق و تکریم هنرمندان، پیشکسوتان و فعالان بخش صنایع دستی و فرش دستباف، "صندوق توسعه صنایع دستی ایران" زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ظرف مدت 1 سال پس از تصویب این قانون تشکیل و  فعالیت می‌نماید.

 منابع صندوق از محل 30 درصد سازمان‌‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از اجاره اماکن و فروش بلیط و بخشی از منابع صندوق کارآفرینی امید، مهر امام رضا، کمک‌های بخش‌های دولتی و غیر دولتی و درآمدهای حاصل از فعالیت‌های صندوق پس از درج در بودجه سنواتی از گردش خزانه تأمین می‌شود.

 اساسنامه این صندوق به پیشنهاد مشترک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۱۱:۳۲ ۱۴ تير ۱۳۹۶
بهتر بود صندوق بازاریابی صنایع دستی تشکیل شود ، این صندوق هم منبعی برای هزینه های بیهوده و ورشکستگی تولید کنندگان و نیاز به حمایت ابدی از آنها خواهد بود.