سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلبری خبر داد

سبزواری‌ها با برپایی ۳ موکب پذیرای زائران اربعین خواهند بود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سبزوار گفت: در اربعین امسال 3 موکب از سبزوار برای خدمات‌رسانی به زائران امام حسین (ع) در کربلا استقرار می‌یابد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر دلبری رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سبزوار در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان سبزوار با اشاره به برنامه‌های ستاد عتبات عالیات در سال جاری، اظهار داشت: بر اساس سرانه جمعیتی جمع‌آوری ۴۸۰ میلیون تومان با ستاد عتبات عالیات خراسان رضوی به امضا رسیده است که باید از طریق نذورات برای بازسازی حرمین اهل‌البیت (ع) در شهر‌های نجف، کربلا، کاظمین و سامرا اختصاص یابد.

وی ادامه داد: پروژه‌های احداث صحن حضرت زهرا (س) در نجف، پروژه صحن عقیله بنی هاشم (س) در کربلا، و طرح‌های سامرا و کاظمین با مشارکت عتبات عالیات خراسان رضوی در حال انجام است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سبزوار از جمع‌آوری ۴۷۱ میلیون ریال نذورات طی 3 ماه نخست امسال از سوی شهروندان سبزواری خبرداد و افزود: در مدت مشابه سال گذشته ۱۸۰ میلیون ریال جمع‌آوری‌شده بود که امسال بیش از 2 برابر افزایش داشته است.

وی بیشترین فعالیت ستاد عتبات عالیات سبزوار را در ماه‌های رمضان، محرم و صفر دانست و گفت: امیدواریم در ماه‌های محرم و صفر سال جاری نذورات بیشتری از سوی همشهریان برای بازسازی و توسعه حرمین اهل‌البیت (ع) جمع‌آوری شود.

رئیس ستاد عتبات عالیات سبزوار با اشاره به فعالیت سه موکب راهپیمایی اربعین در سال جاری، تصریح کرد: موکب‌های امام رضا (ع) حضرت ابوالفضل (ع) و محبان الحسین (ع) برای خدمات‌رسانی در راهپیمایی اربعین از این شهرستان به تهران معرفی‌شده‌اند و در سال گذشته یک موکب به زائران امام حسین (ع) خدمت‌رسانی می‌کردند.

دلبری بابیان اینکه نشست هماهنگی ستاد اربعین با حضور مسئولان در سبزوار برگزار شده است تا امکانات مورد نیاز از سوی نهاد‌های دولتی و مردمی برای خدمات‌رسانی در ایام اربعین تأمین شود، افزود: برای راهپیمایی اربعین سال گذشته 7 کامیون عادی و سردخانه‌ای از سوی ستاد عتبات عالیات سبزوار به کربلا اعزام‌شده بود.

وی ادامه داد: در راهپیمایی اربعین سال گذشته طی ۱۰ روز حدود ۱۵۰ هزار نفر از زائران امام حسین (ع) در 3 وعده غذایی از خدمات موکب امام رضا (ع) شهرستان سبزوار بهره‌مند شدند.

رئیس ستاد عتبات عالیات سبزوار بابیان اینکه سال گذشته ۳۸۰ میلیون تومان برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین هزینه شده است، بیان کرد: امیدواریم امسال با جمع‌آوری نذورات و کمک‌های شهروندان سبزواری خدمات بیشتری به زائرین امام حسین (ع) ارائه شود.

دلبری افزود: در راهپیمایی اربعین امسال اسکان شبانه هزار نفر و ارایه تغذیه در 3 وعده غذایی به بیش از یک هزار نفر پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین از انعقاد ۷۵ تفاهم‌نامه ستاد عتبات عالیات سبزوار با نهاد‌های دولتی و مردمی خبر داد و گفت: طی 3 ماه نخست سال جاری نیز ۲۵ تفاهم‌نامه با کانون‌های بسیج و نهاد‌های دولتی این شهرستان به امضا رسیده است.

رئیس ستاد عتبات عالیات سبزوار با اشاره به تشکیل ستاد بانوان برای جمع‌آوری نذورات، افزود: در حال حاضر بر اساس آمار ۱۵۹ هزار نفر از جمعیت سبزوار را بانوان تشکیل می‌دهد که با تشکیل ستاد بانوان عتبات عالیات اقدامات خوبی در راستای جمع‌آوری نذورات و کمک‌های مردمی انجام می‌شود.

دلبری یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۷ میلیون ریال نذورات و جمع‌آوری مردمی از سوی ستاد بانوان عتبات عالیات سبزوار جمع‌آوری‌شده است.

انتهای پیام/

رشد بیش از 2 برابری کمک‌های مردمی طی 3 ماه نخست امسال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سجاد نعمت الهی
۱۴:۴۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
سلام وخسته نباشید خدمت شما
چه جور می شه تو موکب امام رضا علیه السلام خادم شد لطفا جواب بدین