سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نارضایتی کارکنان وزارت خارجه آمریکا از عملکرد ترامپ و تیلرسون

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد کارکنان وزارت خارجه آمریکا نگران آینده سیاست خارجی این کشور هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، نتایج یک نظرسنجی که روز سه‌شنبه در اختیار روزنامه «وال‌استریت ژورنال» قرار گرفت نشان می‌دهد کارکنان وزارت خارجه آمریکا از عملکرد «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور ابراز ناامیدی کرده‌اند.

تایج این نظرسنجی احتمالاً روز چهارشنبه (امروز) منتشر می‌شود. شرکت کنندگان در این نظرسنجی نسبت به اینکه ترامپ و تیلرسون نقش وزارت خارجه را در شکل‌گیری سیاست خارجی آمریکا به خوبی درک نکنند، ابراز نگرانی کرده‌اند.

کارکنان وزارت خارجه آمریکا به شدت نگران آینده‌ی این وزارتخانه هستند. در این نظرسنجی آمده است: «شرکت کنندگان درباره‌ی آینده خوشبین نیستند. نبود یک چشم انداز واضح باعث به وجود آمدن شایعات و حدس و گمان هایی درباره آینده این وزارتخانه شده است. برای مثال کارکنان حدس می‌زنند وزارت خارجه یک سیاست نظامی را در پیش خواهد گرفت».

زمانی که درباره‌ عملکرد تیلرسون از کارکنان وزارت خارجه آمریکا سوال پرسیده شد برخی از آنها به شدت شاکی بودند. بعضی از شرکت کنندگان نیز نگران کاهش بودجه وزارت خارجه بودند. ترامپ پیش از این اعلام کرد 37 درصد بودجه این وزارتخانه را کاهش خواهد داد.

یکی از کارکنان وزارتخانه مذکور نوشت: «نگران این هستم که کاهش شدید بودجه و شکاف عمیق میان سطوح مختلف کارکنان به از دست دادن گروهی از کارمندان با استعداد وزارت خارجه منجر شود و روی عملکرد ما و رسیدن به هدف نهایی تاثیر منفی بگذارد».

وزارت خارجه آمریکا 1.1 میلیون دلار به یک شرکت مشاور برای انجام این نظرسنجی که 35386 شرکت کننده داشت، پرداخت کرد.

انتهای پیام/

ابراز نگرانی کارکنان وزارت خارجه آمریکا از آینده سیاست خارجی این کشور در دولت ترامپ

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.