سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

سقفی برای معلولان ذهنی در مازندران

۱۰ خانه کوچک ویژه معلولان ذهنی مرزی یا خفیف تا پایان امسال در مازندران راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید سعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: خانه‌های کوچک ویژه معلولان ذهنی مرزی یا خفیف بدون سرپرست در مناطق مختلف استان می تواند فضای منزل و زندگی در کنار خانواده را برای معلولان ذهنی تداعی ‌کند.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی خانه‌های کوچک ویژه معلولان ذهنی مرزی یا خفیف افزود: این اقدام در راستای ایجاد فرصت مناسب جهت ظرفیت‌سازی برای حضور جدی معلولان ذهنی مرزی و خفیف برای مشارکت اجتماعی، تحصیل، اشتغال و ازدواج است.

مدیرکل بهزیستی مازندران ایجاد ارتباط اجتماعی معلولان با جامعه را با اجرای خانه‌های کوچک موثر دانست و گفت: در این مراکز که به صورت خانه‌های کوچک است تا سقف ۱۰ نفر از معلولان ذهنی مرزی در کنار هم زندگی می‌کنند و با محیط بیرون در ارتباط هستند

آرام افزود: معلولان در این مراکز کار‌های روزمره خود را با حضور مراقب و ناظر انجام می‌دهند.

وی به ۱۸ مرکز نگهداری بچه‌های بی‌سرپرست یا شبه خانواده اشاره کرد و گفت: الگوبرداری این خانه‌ها از همان مراکز و برای بچه‌هایی که حد معلولیت‌شان نیمه‌مستقل است، صورت گرفته است.

آرام با بیان اینکه همه معلولان ذهنی در مراکز شبانه‌روزی با هم نگهداری می‌شدند، افزود: این باعث می‌شد که به تدریج معلولان ذهنی مرزی دچار معلولیت اجتماعی شده و توانمندی‌های خود را از دست دهند.

انتهای پیام/آ

راه‌اندازی خانه‌های کوچک ویژه معلولان ذهنی در مازندران

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.