سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

بروکراسی اداری مشکلی سراسری و دست و پاگیر

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: باید بپذیریم که فضای کسب و کار در موارد مختلف نه تنها روان نیست بلکه در مواردی دست و پاگیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، حسین امیری خامکانی افزود: روان نبودن فضای کسب و کار تنها مربوط به استان کرمان نیست بلکه این مشکل یک مشکل سراسری و بروکراسی کشوری است.
وی اظهار کرد: استان کرمان همانگونه که در بسیاری از زمینه ها پایلوت است در حوزه رفع بروکرسی و روان سازی فضای کسب و کار نیز باید پایلوت باشد.
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان به وضع نه چندان مناسب فضای کسب و کار اشاره و بیان کرد: در حوزه معدن درسال اشتغال وتولید می توان اشتغال بسیار خوبی را ایجاد کرد و به همین نسبت نیز مشکلات حوزه معدنی بیشتر است.
امیری خامکانی گفت: برخی تاخیرها در صدور مجوزها قابل قبول نیست زیرا از مدیران شهرستانی، استانی ملی در برخی موارد پیگیری ها و ریسک پذیری بیشتری مورد انتظار است.
وی افزود: مدیران استانی انتظار می رود که گاهی در تهران نیز پیگیری های لازم را انجام دهند تا روند اجرای کارها با سرعت بیشتری دنبال شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با تاکید بر اینکه با خلاقیت و ابتکار عمل می توان روند کارها را تسهیل کرد، گفت: با وضع موجود، هنر مدیریتی در این است که با بروکراسی های اداری و موانع موجود کارآفرینان را مورد حمایت قرار دهیم.
امیری بیان کرد: معدن ذخایر زیادی دارد و اشتغال زا است و همه باید دست به دست هم دهیم تا این مشکلات برطرف شود.
وی با تاکید بر اینکه صنعت معدن را باید نجات دهیم، گفت: این صنعت در دو وزارتخانه کار و صنعت متمرکز شده و است و در واقع قیم ندارد و باید راه حلی برای حل مشکلات ایمنی معادن و افزایش امنتی شغلی کارگران، افزایش تولید و پرداخت حقوق کارگرزان
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: وضعیت معادن ذغالسنگ نگران کننده است و در سال های گذشته با حضور استاندار کرمان جلسات مختلفی را با وزرا داشته ایم و فکر می کنم به دلیل واگذاری معادن به نااهل آن با مشکلاتی روبرو شده ایم .
امیری ادامه داد: در دولت قبل بارها تاکید کردم که واگذاری ها در حوزه معادن ذغالسنگ به گونه ای است که کوری عصا کش کور دیگری شده است و باید این موضوع برطرف شود.
وی گفت: مدیران و مسئولان باید در زمانی مواجهه با موضوعی غیر قابل حل در حوزه قوانین، موارد را اعلام کنند تا برای حل آنها اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.