سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

تولید آزمایشی گندله سازی شرکت فولاد بوتیای ایرانیان در کرمان

تولید آزمایشی گندله سازی شرکت فولاد بوتیای ایرانیان با ظرفیت تولید 2/5 میلیون تن گندله در سال با حضور استاندار کرمان و مدیرعامل شرکت میدکو با رمز یا رسول الله آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  با حضور استاندار کرمان و مدیرعامل شرکت میدکو در حاشیه آئین اجرایی طرح مشارکتی هزار هکتاری جنگل کاری شرکت فولاد بوتیای کرمان و منابع طبیعی استان کرمان و برقراری ارتباط تلفنی همزمان با رئیس گروه مالی و مدیرعامل بانک پاسارگاد، امروز (سه شنبه)، تولید آزمایشی گندله سازی شرکت فولاد بوتیای ایرانیان با ظرفیت تولید 2/5 میلیون تن گندله در سال به همراه واحدها، تجهیزات جانبی و زیرساخت های لازم با رمز " یا رسول الله " آغاز شد.
مراحل طراحی ساخت و تحویل این واحد تولیدی در زمینی به مساحت 125 هکتار و بیشترین حجم تبادل مواد اولیه و محصولات با بازار پیرامون خود را از طریق اتصال به شبکه راه آهن سراسری کشور به انجام خواهد رساند.
با بهره برداری از این پروژه که در نزدیکی روستای کریم آباد بخش چترود شهرستان کرمان، علاوه بر انتقال و بومی سازی دانش فنی ساخت و صنعت، ضمن ایجاد ارزش افزوده، زمینه اشتغال حدود 250 نفر به صورت مستقیم و نزدیک به 2هزار و 600 نفر به صورت غیرمستقیم شده و همچنین زیست بوم منطقه را نیز ارتقا خواهد داد.
استان کرمان با مراکز جمعیتی متعدد، تنوع اقلیمی، وجود مناطق وسیع کویری و نیز کوهستان های عظیم و گسترده، توزیع عادلانه امکانات و خدمات در آن را به چالش های اساسی و حساس استان تبدیل کرده است. توانایی های بالقوه و متنوع و ضرورت استفاده بهینه از این توانایی ها در جهت رشد و توسعه متوازن، از عمده مباحث مطرح و لازم در جهت پیاده سازی اقتصاد مقاومتی به شمار می آید.
در این راستا جهت تحقق کاهش عدم تعادل های منطقه ای، طی طرحی ابتکاری از سوی استاندارکرمان، استان کرمان به هشت منطقه اقتصادی تقسیم بندی و مسئولیت توسعه هر یک از آنها به شرکت ها و موسسات توسعه گرا واگذار شد.
در این تقسیم بندی، شهرستان های کوهبنان، راور و زرند به عنوان منطقه پنج اقتصاد مقاومتی مشخص و مسئولیت توسعه ای شهرستان زرند به شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه(میدکو)، شهرستان راور به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، شهرستان کوهبنان به دانشگاه آزاد اسلامی واگذار گردیده است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سجاد
۲۳:۵۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
خیلی ممنون ولی اگه کاری واسی همه باشه