سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

حمایت ۵۱ هزار و ۳۲۰ زن سرپرست خانوار کرمانی

۵۱ هزار و ۳۲۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  ناصر شیبانی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار در زندگی خود با مشکلات حادی روبه‌رو هستند که سعی می شود با شیوه‌های مختلف ارائه خدمات مشاوره‌ای و پرداخت تسهیلات از این افراد حمایت شود، گفت: بیش از ۶۰ درصد آمار مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل داده اند.


وی با اشاره به اینکه ۵۱ هزار و ۳۲۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند، افزود: ۵۰ درصد این زنان به دلیل فوت سرپرست، ۱۰ درصد به دلیل مطلقه بودن، ۳۰ درصد به دلیل از کارافتادگی سرپرست خانواده و ۱۰ درصد نیز به دلیل زندانی بودن سرپرست خانوار و سرباز بودن سرپرست تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.


شیبانی از پرداخت دو میلیارد و ۶۵۲ میلیون تومان بابت حق بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال درسه ماهه نخست امسال خبر داد وتصریح کرد: سالانه ۱۰ درصد زنان سرپرست خانوار تحت حمایت از محل تسهیلات اشتغال خودکفا و از تحت حمایت این نهاد خارج می شوند.


وی با تاکید بر اینکه زنان سرپرست خانوار در صورتی که ماهیانه حداقل ۵۰ درصد قانون کار حقوق دریافت کنند خودکفا محسوب می شوند، گفت: این نهاد در جهت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نیز بسته های تشویقی برای ازدواج این زنان پرداخت می کند.


شیبانی افزود: تامین کمک هزینه جهیزیه و مسکن، پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی آنها تا ۲ سال و استفاده از خدمات فرهنگی و آموزشی و همچنین استمرار پوشش درمان آنها و فرزندانشان از جمله محتوای بسته‌های تشویقی برای ازدواج دختران و همچنین زنان سرپرست خانوار است.


انتهای پیام/س
عسکرپور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.