سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

دستگیری حفاران غیرمجاز در راویز رفسنجان

افراد سودجو در اقدامی غیر قانونی در یکی از محوطه های تاریخی شهرستان در منطقه راویز مبادرت به حفاری غیر مجاز کرده بودند دستگیر شدند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  حسن حسینی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان گفت: تعدادی سودجو که طی اقدامی غیر قانونی در یکی از محوطه های تاریخی شهرستان در منطقه راویز مبادرت به حفاری غیر مجاز کرده بودند با هوشیاری نیروهای انتظامی و عوامل اداره میراث فرهنگی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.


وی گفت: این افراد با استفاده از تاریکی شب و خلوتی منطقه و نیز با تمهیداتی برای نامحسوس کردن فعالیت خود اقدام به حفاری کرده بودند که با هوشیاری و اقدام به موقع نیروهای انتظامی و عوامل اداره میراث فرهنگی رفسنجان اقدام آنها ناکام ماند.


وی با اشاره به مجازات های قانونی برای حفاران غیر مجاز به متعرضان آثار و محوطه های تاریخی هشدار داد و خاطرنشان کرد: در این موضوع قاطعانه با خاطیان برخورد خواهیم کرد و در این مهم از حمایت دستگاه قضایی و مدیریت اجرایی شهرستان برخورداریم.


رئیس اداره میراث فرهنگی رفسنجان از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک به حفاری غیر مجاز و تعرض به آثار تاریخی موضوع را با شماره تلفن 34267490 به یگان حفاظت میراث فرهنگی رفسنجان اطلاع دهند.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.