سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله نوری همدانی؛

تخریب سپاه و قوه قضاییه هم‌نوایی با دشمن است

مرجع تقلید گفت: از کسانی که سپاه را تخریب یا در صدد تضعیف آن هستند این هجمه به سپاه اصلا قابل پذیرش نیست و کسانی که سپاه و نیروهای مسلح را تخریب می کنند هم‌نوا با دشمن هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با مبلغان جهادی ماه مبارک رمضان، تبلیغ چهره به چهره را بسیار سازنده توصیف کرد و افزود: امروز نیاز شهرستان‌ها به حضور مبلغ و روحانی بسیار زیاد است و طلابی که تا حدودی درس خوانده و مراتبی از علم و اخلاق را کسب کرده‌اند با توکل به خدا و اخلاص به شهرهای خود مهاجرت کنند و برای رضایت خدا و خشنودی حضرت ولی عصر(عج) خدمت جهادی به مردم را آغاز کنند و با علم و اخلاق اسلامی خود مردم را هدایت کنند.

وی به برخی از مشکلات اخلاقی و اجتماعی در جامعه اشاره و تصریح کرد: امروزه دشمن دست به کار و بیش از هر زمان در حال تبلیغ علیه دین است و به طرح شبهاتی علیه دین می‌پردازد، این وظیفه طلاب و روحانیان است که با دقت این شبهات را بررسی و پاسخ لازم را ارائه کنند.

این مرجع تقلید مطرح کرد: امروزه نیاز جامعه این است که حقیقت دین را ابلاغ کنیم و مبانی و اصول دین را تحریف یا تفسیر به رای نکنیم و اگر اطلاع دقیق و مبنایی نداریم تحقیق و بررسی کنیم تا خدایی ناخواسته جامعه به گمراهی نیافتد و جایگاه دین خدشه‌دار نشود.

وی ادامه داد: امروز روزی است که باید در امور فرهنگی فعالیت‌های بیشتری انجام شود چرا که پایه و اساس هر جامعه مبتنی بر فرهنگ آن جامعه است، جامعه باید آرامش داشته باشد اختلاف و درگیری و تفرقه‌افکنی به کشور آسیب می‌رساند.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: بنده نمی‌دانم چرا عده‌ای که بعضا مسؤولیت هم دارند اصرار دارند همیشه با حاشیه‌سازی، دوقطبی در جامعه ایجاد کنند؛ تخریب قوا کار درستی نیست و نباید مسؤولان نظام را تخریب کرد اما این مباحث نباید جوری تلقی شود که نقد هم نکنید.

وی خاطرنشان کرد: نقد باید باشد مسؤولان هم از نقد منصفانه استقبال کنند اما تاکید می‌کنم که منصفانه باشد به این معنا که اگر ضعف را می‌بینیم خدمت‌ها را هم در نظر بگیریم و جوری تلقی نکنیم که هیچ خوبی نیست و فقط مشکل است، این به کشور ضربه می‌زند به هیچ وجه نباید این همه خدمت که پس از انقلاب انجام شد به علت برخی مباحث سیاسی و حزبی نادیده گرفته شود .

*مسوولان، منتقدان منصف و دلسوز را پذیرا باشند

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: مسؤولان، منتقدان منصف و دلسوز را پذیرا باشند و سعی نشود با عناوین مختلف جلوی افراد گرفته شود، نباید توقع داشت که مردم زمانی که دشمنی آمریکا را می‌بینند سکوت کنند چرا که زمانی که تحریم‌های جدید سنا تصویب می‌شود یا اموال مردم را مصادره می‌کنند مردم انتظار دارند مسؤولان ایران در مقابل آمریکا موضع بگیرند نه اینکه یک عده توجیه یا سکوت کنند.

این مرجع تقلید گفت: توقع این است که در فرانسه منافقین جلاد که هزاران شهید ثمره جنایت آنهاست جمع می‌شوند و علیه کشور و ملت و نظام ایران حرف می‌زنند مسؤولان تذکر دهند.

وی به فرارسیدن هفته قوه قضائیه اشاره کرد و تخریب مسؤولان و عملکرد دستگاه قضایی را نامناسب دانست و افزود: نقد خوب است کار هیچ کس بی نقص نیست اما این حجم از تخریب نسبت به قوه قضایه صحیح نیست همان‌طور که تخریب هیچ کدام از قوا و ارکان نظام صحیح نیست، هر چند موضع سریع، قاطع و شفاف رییس دستگاه قضایی و مسؤولان قوه درباره مباحث مربوط به نظام و انقلاب قابل تقدیر است.

کسانی که سپاه و نیروهای مسلح را تخریب می‌کنند هم‌نوا با دشمن هستند

آیت‌الله نوری همدانی با انتقاد شدید از کسانی که سپاه را تخریب یا به دنبال تضعیف آن هستند، تصریح کرد: این هجمه به سپاه اصلا قابل پذیرش نیست من به صراحت اعلام می‌کنیم کسانی که سپاه و نیروهای مسلح را تخریب می‌کنند هم‌نوا با دشمن هستند، آمریکا و اروپا سپاه را تحریم می‌کنند و عده‌ای هم در داخل تخریب می‌کنند این چه کاری و چه فکری است که در کشور عده‌ای در حال طرح آن هستند خواسته یا ناخواسته کسانی که پروژه تخریب سپاه پاسداران را دنبال می‌کنند هم‌نوا با دشمنان نظام و مردم هستند سپاه که امنیت کشور را به لطف خداوند حفظ کرده در عرصه‌های دیگر هم می‌تواند موفق باشد.

وی افزود: مسؤولان باید در گفتارشان بسیار دقت داشته باشند و همه وحدت خود با محوریت رهبری حفظ کنند اگر اختلاف نظر هم دارند به جامعه نکشانند و همه در کنار یکدیگر به فکر خدمت به این مردم که همیشه در نگهداری انقلاب گوش به فرمان امام و رهبری بودند، باشند که با حفظ اصول انقلاب و آرمان امام وشهیدان دشمن ناامیدمی‌شود.

این استاد سطوح عالی حوزه خاطرنشان کرد: به لطف خداوند متعال کشور ایران متعلق به اهل بیت(ع) است و همه زیر پرچم اسلام ناب در مقابل مستکبران خواهیم ایستاد و کمک خود را تا ظهور صاحب و مولای خود امام عصر(عج) از کمک به مظلومان دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/ز

دست هر توطئه‌گری را قطع و وجود متجاوز را محو می‌کنیم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۳ تير ۱۳۹۶
عجب