سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت خبر داد:

ممنوعیت خرید خارجی ۱۱۴ کالای مشابه تولید داخل

فراهانی گفت: با تصویب هیئت دولت خرید ۱، ۱، ۴ کالای خارجی مشابه تولید داخلی، توسط دستگاه‌های دولتی ممنوع شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی آبادی فراهانی مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت با بیان ممنوعیت خرید خارجی کالاهای دارای تولید مشابه خارجی برای دستگاههای دولتی افزود : پیش از این در سال 1393 مصوبه مربوطه برای 183 قلم کالا بود و در سال نیز94 این مصوبه 181 قلم کالا را در بر می گرفت.


وی همچنین با اشاره به نشست هیئت وزیران افزود : در این جلسه با اضافه شدن تعداد ۱۱۴ قلم کالا به فهرست کالاهای خارجی مشابه تولید داخلی دارای ممنوعیت خرید توسط دستگاه های دولتی موافقت شد.


مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت همچنین در ادامه گفت : امسال فهرست اقلام وارداتی که دارای تولید داخلی مشابه ‌باشند توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت احصاء و ممنوعیت ثبت سفارش این کالاها به مراجع ذیصلاح ارسال شد.


علی آبادی فراهانی اظهار کرد : به استناد احکام دائمی قانون برنامه‌های توسعه کشور مبنی بر عدم وضع موانع غیرفنی و غیرتعرفه‌ای از تولیدات داخلی با تعیین حقوق ورودی مناسب حمایت لازم از تولیدات داخلی بعمل آمده است.


وی با اشاره به پایش مستمر و هر ساله فهرست اقلام وارداتی که دارای تولید داخلی مشابه ‌باشند ، افزود : توسط هیأت وزیران مراحل تصویب ممنوعیت ثبت سفارش و محدودیت در واردات تصویب و ابلاغ گردید.


علی آبادی فراهانی تصریح کرد : در راستای اجرای ماده 4 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان،‌ واردات بسیاری از کالاها با اخذ نمایندگی از شرکت خارجی امکان‌پذیر گردیده است.

انتهای پیام/

واردات کالا تنها با اخذ نمایندگی مستقیم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.