سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صیامی در جلسه شورای شهر تشریح کرد

فراموشی بهره برداری از فاز دوم بوستان حضرت خدیجه(س)/ هجوم سگ‌های وحشی به شهرک‌های منطقه 21

دبیر شورایاری منطقه 21 گفت: یکی از بوستان های منطقه 21 بوستان حضرت خدیجه(س) است که متاسفانه فاز دوم آن رها شده و هنوز به بهره برداری نرسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صیامی دبیر شورایاری منطقه ۲۱ در جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: منطقه 21 پنجمین منطقه بزرگ تهران است و ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارد. و منطقه ای صنعتی و مسکونی با ۱۳ محله است.

وی با اشاره به مشکلات این منطقه، گفت: منطقه 21 منطقه‌ای صنعتی و مسکونی با 13 محله است که تعداد زیادی از شهرک های آن به ویژه در ناحیه 2 و 3 بین کارخانه ها محاصره شده اند.

وی با اشاره به وجود شاهراه‌هایی که باعث مشکل در این منطقه شده تصریح کرد: 4 شاهراه بزرگ از جمله فتح، لشکری، فهمیده و آزادگان، هم چنین مسیر رفت و آمد به چندین استان که برای رسیدن به تهران از این منطقه عبور می کنند سبب مشکلات رفت و آمد در این منطقه شده است.

دبیر شورا یاری منطقه ۲۱ با اشاره به پروژه های انجام شده در این منطقه تصریح کرد: 4 پروژه در بزرگراه شهید لشگری و فتح داشتیم که زیرگذر و رو گذر آن به بهره برداری رسید. پروژه لشگری و ایران خودرو امسال و همچنین دور برگردان خیابان گلها 2 سال قبل به بهره داری رسید.

وی با اشاره به تقاطع بلوار ایران خودرو و شهید فهمیده بیان کرد: زیرگذر این منطقه به صورت یک طرفه است و اتومبیل ها مجبورند ۵ کیلومتر دور بزنند تا وارد بزرگراه حکیم شوند.

صیامی با اشاره به سرای محله منطقه ۲۱ گفت: احداث 6 سرای محله توسط شهرداری به پایان رسید، تعداد دیگری هم خریداری شد اما در تجهیز سراهای محله مشکل داریم. همچنین دو شهرک شهرداری، استقلال یا همان چیتگر جنوبی سرای محله ندارند.

شورایاری منطقه 21 با بیان اینکه در فضای سبز سرانه خوبی داریم، گفت: در این منطقه برای هر فرد 10 متر سرانه فضای سبز پیش بینی شده است.

وی با اشاره به مشکل آبیاری فضای سبز ادامه داد: به دلیل کمبود منابع آب باید از آبیاری تحت فشار و قطره ای استفاده شود، چرا که انصاف نیست آب در آبیاری هدر برود.

دبیر شورایاری منطقه 21 افزود: یکی از بوستان های منطقه 21 بوستان حضرت خدیجه(س) است که متاسفانه فاز دوم آن رها شده و هنوز به بهره برداری نرسیده است، از این رو درخواست می کنم که به این بوستان با توجه به نام آن برای بهره برداری توجه کنند.

وی با بیان اینکه خدمات شهری منطقه 21 در حاشیه قرار گرفته، تاکید کرد: در نخاله های ساختمانی با مشکل زیادی دست و پنجه نرم می کنیم، چرا که نخاله های هر ساخت و سازی را در منطقه 21 رها می کنند.

صیامی گفت: در منطقه21 باغات تخریب شده زیادی داریم که متاسفانه به محل تجمع سگ ها تبدیل شده است و این سگ های وحشی به شهرک ها هجوم می برند که این موضوع مشکلات عدیده ای برای ساکنان ایجاد کرده است و متاسفانه حیوانات موذی بسیاری هم در شهرک وجود دارند.

دبیر شورایاری منطقه 21 با بیان اینکه تعاونی و کارخانه و سایت های بسیاری در منطقه 21 ساخته شده است، ادامه داد: به سوله ای مجوز ساخت داده شده است که در صورت راه اندازی آن با مشکلات عدیده ای روبه رو می شویم، چرا که با کمبود وسیله نقلیه مواجه هستیم اما باید شاهد رفت و آمد 5 هزار کارمند، کارگر با این کمبودها در منطقه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی بسیار فرسوده است، گفت:آقایان بیژنی و حسینی در بازدید از منطقه 21 قول داده بودند که اولین اتوبوس ها را به منطقه 21 اختصاص دهند اما این اتفاق تاکنون محقق نشده است.

صیامی ادامه داد:در بحث بی آر تی تمام تحقیقات انجام شده و پایانه نیز برای آن تعریف شده است اما هنوز شاهد راه اندازی آن نیستیم.

وی با اشاره به مشکلات امنیتی منطقه 21 ادامه داد: در منطقه 21 فقط 2 کلانتری تعریف شده، از این رو درخواست داریم که با توجه به وسعت منطقه 21 چند کانکس انتظامی مستقر شوند تا مشکل امنیت برطرف شود.

دبیر شورایاری منطقه 21 با بیان اینکه متاسفانه فضاهای فرهنگی و ورزشی نداریم، تاکید کرد: در ناحیه 3 و1 استخر تعریف نشده است.

*مرکز آموزشی برای 8 هزار و 40 واحد مسکونی تعریف نشده است/ برخی مدارس تهران دوشيفته هستند

صیامی با گلایه از ساخت و سازهای بی رویه تاکید کرد: متاسفانه پروژه یک هزار و 540 واحدی سپاه، 4 هزار و 500 واحدی مسکن مهر، 2 هزار واحدی شهرداری بدون تعریف مراکز آموزشی ساخته شده که این موضوع منطقه 21 را با مشکل آموزشی مواجه کرده است و در حال حاضر برخی از مدارس تهران دو شیفت هستند.

وی با گلایه از برخورد سلیقه ای شهرداری با شورایاران گفت: یک شهردار حکم مشاور برای شورایاری می زند و یک شهردار دیگر شورایاری را حتی در دفترش هم راه نمی دهد که این موضوع موجب آزردگی خاطر شورایاران شده است، چرا که آنها رایگان برای شورایاری وقت می گذارند و زندگی خود را وقف شورایاری کرده اند، از این رو این برخوردهای سلیقه ای جایز نیست.

دبیر دبیران شورایاری منطقه ۲۱ با اشاره به اینکه حل برخی از مشکلات این منطقه نیاز به برنامه ریزی از سوی اعضای شورای شهر تهران دارد، گفت: اعضای شورای شهر بارها اعلام کرده اند که شورایاران چشم و گوش آنها هستند، در حالی که این موضوع درست نیست و ما هیچ کاره هستیم.

دبیر دبیران شورایاری منطقه ۲۱ با بیان اینکه سرای محله شهرک دانشگاه با مشکلات زیادی مواجه است، تصریح کرد: هنوز مشکل فاضلاب این مکان حل نشده و هر روز هم با مشکلات بیشتری رو به رو می شود.

صیامی اضافه کرد: قرار بود ۳۰۰ متر دیواره صوتی در بزرگراه فتح و آزادگان نصب شود که این موضوع تاکنون محقق نشده است.

وی گفت: احمد حکیمی‌پور نماینده پهنه غرب شهر تهران است، در حالی که ما تاکنون حتی یک جلسه هم با وی نداشته‌ایم.

دبیر دبیران شورایاری منطقه ۲۱ ادامه داد: بیش از 3 سال از احداث بوستان حضرت خدیجه(س) در این منطقه می گذرد اما هنوز تکمیل نشده، چراکه شهرداری آن را رها کرده است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به اظهارات دبیر دبیران شورایاری منطقه ۲۱ گفت: بدون تردید اکثر اعضای شورای شهر از این منطقه بازدید داشتند.

وی افزود: نیازی نیست که اعضای شورا برای بازدید از محلات و مناطق کسی را در جریان بازدید خود بگذارند.

انتهای پیام/

برخورد سلیقه ای با شورایاران جایز نیست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.