سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ده‌ها کشته و زخمی بر اثر انفجار در یک کارخانه تولید پوشاک در بنگلادش

بدنبال انفجار در یک کارخانه تولید پوشاک در بنگلادش دست‌کم ۱۰ نفر کشته و ده‎‌ها نفر زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات بنگلادش اعلام کردند بر اثر انفجار در یک کارخانه تولید پوشاک در این کشور که روز دوشنبه رخ داد، دست‌کم 10 نفر کشته و شماری زخمی شدند.

بر اساس اعلام مقامات بنگلادش، این حادثه بر اثر انفجار یک دستگاه دیگ بخار در کارخانه مذکور رخ داد. در زمان وقوع حادثه حدود ۳۰ کارگر در ساختمان شش طبقه این کارخانه حضور داشتند. شدت انفجار به حدی بود که باعث فرو ریختن بخشی از دیوارهای کارخانه شد.

مقامات پلیس در این باره اعلام کردند به محض وقوع حادثه، خودروهای آتش‌نشانی به محل اعزام شدند. شدت انفجار باعث شد به برخی از ساختمان‌های اطراف نیز آسیب وارد شود.

این کارخانه به شرکت پوشاک «مالتی فبز» تعلق دارد که معمولا برای برندهای اروپایی پوشاک تولید می‌کند.

بنگلادش بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کارخانه تولید پوشاک دارد که در آن‌ها بیش از چهار میلیون کارگر مشغول به کار هستند. بیشتر این کارگر‌ها، زن هستند و حقوق ماهانه آن‌ها حدود ۶۸ دلار است.

صنایع تولید پوشاک بنگلادش به ایمنی پایین محیط کار معروف است، و بسیاری از کارخانجات تولید پوشاک این کشور حتی تجهیزات اولیه مانند دستگاه تهویه هوا ندارد.

در ماه آوریل سال ۲۰۱۳، ساختمان نه طبقه کارخانه «رانا پلازا» در بنگلادش فرو ریخت. در این حادثه بیش از ۱۱۰۰ نفر جان باختند.

 

انتهای پیام/

وقوع انفجار در یک کارخانه در بنگلادش 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.