سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

پراید در اواخر عمر تولید خود، باز هم گران شد

عضو ناظر شورای رقابت از افزایش قیمت خودروهای داخلی خبر داد، این در حالی است که برخی از آنها تا سال آینده تولید نخواهند شد.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اینکه شش سال پیش  غضنفری وزیر صنعت وقت با هرگونه افزایش قیمت کالای صنعتی به‌ویژه خودرو مخالفت کرد و این امر را بر خلاف حقوق مصرف کنندگان دانست، اما قیمت این کالای پرمصرف بارها افزایش یافته است.

این در حالی است که دو روز پیش نعمت زاده وزیر صنعت در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر پایان عمر تولید پراید، اظهار داشت؛اواخر سال 97 هیچ پرایدی به دلیل نداشتن استانداردهای لازم  تولید نخواهد شد، اما امروز خبر از افزایش قیمت آن غیر معقول به نظر می‌رسد.

بر این اساس طی دو سال گذشته قیمت برخی خودروهای داخلی با وجود کیفیت پایین آن چندین مرتبه افزایش را تجربه کرده است. 

افزایش قیمت خودرو با تصویب شورای رقابت

ولی ملکی عضو ناظر شورای رقابت عنوان کرد: شورای رقابت با توجه به تقاضای ایران خودرو و سایپا مبنی بر افزایش قیمت برخی از محصولاتشان در نهایت با افزایش قیمت مدل های پر تیراژ این دو شرکت خودروسازی موافقت کرد.

وی ادامه داد:‌ بر این اساس حداکثر افزایش قیمت پراید و تیبا یک تا 1.5 درصد و در مورد سمند و پژو 2.5 درصد به تصویب شورای رقابت رسید.

ملکی با بیان اینکه این مصوبه شورای رقابت بر اساس دستورالعمل تعیین قیمت خودرو و با توجه به معیارهایی همچون کیفیت خودرو، بهره‌وری و قیمت تمام شده و نرخ تورم بخشی صادر شده است، گفت: مصوبه شورای رقابت برای اجرا به خودروسازان ابلاغ خواهد شد.

به گفته وی، طبق مصوبه امروز شورای رقابت قیمت پژو و سمند حدود 400 هزار و پراید و تیبا حدود 150 هزار تومان با افزایش همراه شد.

وی در پایان یادآور شد: شرکت‌های خودروساز بر اساس دستورالعمل شورای رقابت، قیمت جدید محصولاتشان را به مردم اعلام خواهند کرد.

بر اساس این گزارش از آخرین افزایش قیمت خودروهای مذکور کمتر از 15 ماه گذشته است. نکته قابل تأمل این است که طی این مدت نه تنها هیچ‌گونه به روزآوری در ظاهر و باطن این خودروها حاصل نشده، بلکه به لحاظ ایمنی و استاندارد های بین المللی نیز فاصله معناداری وجود دارد.

به نظر می رسد این افزایش قیمت برای دوری از هجمه های رسانه ای و افکار عمومی در غوغای فروش و پیش فروش محصولات جدید این دو خودروسازی صورت گرفته  و مادامی که انحصار صنعت خودورسازی در دست این دو شرکت باشد، سریال افزایش قیمت خودروهای داخلی قسمت آخر نخواهد داشت.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
مصرف کننده
۱۱:۳۶ ۲۶ تير ۱۳۹۶
بخش خصوصی کیلویی چند ؟ مگه این غول مافیایی به اصطلاح خودروساز اجازه میده نفسی کسی در بیاد ؟ خیلی ساده فکر می کنید که بخش خصوصی به معنای واقعی بیاد و رقابت و از این حرفها ... چون اگه این طور بشه خودروسازی ما هم مثل کشوره کره میشه و این وضعیت هم به ضرر ملت تموم میشه ! چون اون وقت مجبورند تماما شاسی بلند سوار شوند و از خودرو با کیفیت پراید محروم خواهند شد !
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۶ تير ۱۳۹۶
بابا یه کلمه ام از بخش خصوصی بپرسین پرایدو چن میزنه تکلیف مردم روشن شه
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۴ تير ۱۳۹۶
بابا اینا رو خصوصیشون کنین بره پی کارش دیگه برا شروع از بخش خصوصی بپرسن پرایدو چند میزنن
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۳ تير ۱۳۹۶
اینقدر تولید کردن این خودروی بی کیفیت رو که تا یک دهه تو بازار به راحتی پیدا میشه
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۳ تير ۱۳۹۶
قیمتش تا ۱۰۰ میلیون میره بعد تولیدش متوقف میشه خخخخ
Farhad
۲۳:۴۴ ۱۲ تير ۱۳۹۶
مردم نخرن آخه اين فرغونها چيه مگه باقيمت نجومى بجاى افزايش قيمت کاش افزايش کيفيت داشتند