سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالار های ورزش، بالاخره قویترین مردان را به زانو در آوردند

فدراسیون وزنه برداری این روزها با معضل عجیب ورزشکار سالاری مواجه است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون وزنه برداری پس از المپیک ریو  حدود 10 ماه با دادن وعده های سرخرمن به اهالی این رشته از رفع اختلاف سجاد انوشیروانی و کیانوش رستمی و بازگشت دارنده مدال طلای دسته 85 کیلوگرم المپیک 2016 به اردوهای تیم ملی خبر داد اما در نهایت تصمیمی گرفته شد که منجر به استعفای سرمربی تیم ملی وزنه برداری شد.

فدراسیون وزنه برداری بدون اینکه قراردادی با سجاد انوشیروانی امضا کند حدود 15 ماه از وی به عنوان سرمربی تیم بزرگسالان استفاده کرد و در پایان با بهره گیری از اختلاف سجاد و کیانوش، فرصت را برای تغییر سرمربی این تیم مغتنم دانست و به شکلی عجیب با استعفای انوشیروانی موافقت کرد.

درحالی که علی مرادی سه ماه پیش از المپیک ریو قصد داشت از حضور کیانوش رستمی در این رقابت ها جلوگیری کند اما دادن حق وتو به رئیس فدراسیون وزنه برداری در شورای مذکور ابهام های زیادی را برای اهالی وزنه برداری ایجاد کرده است. فدراسیون می توانست با اتخاذ راهکارهایی ایجاد اختلاف بین سرمربی تیم ملی و کیانوش رستمی را جلوگیری کند در نهایت با تفرقه افکنی از اتحاد اهالی این رشته جلوگیری کرد.

شورای فنی فدراسیون وزنه بردای پس از ناکامی در کسب کرسی در انتخابات فدراسیون جهانی 2 جلسه برای رفع مشکلات تیم ملی برگزار کرد که در پایان نشست دوم، اعضای این شورا تصمیم گرفتند تا رستمی همچنان به صورت اختصاصی تمریناتش را پیگیری کند. در چنین شرایطی باید از مرادی پرسید آیا با استفاده نکردن از حق وتو خود قصد داشته تا وزنه بردار سالاری را رواج دهد یا با این اقدام هدف دیگری را دنبال می کرده است؟ از طرفی برخی اعضای شورای فنی مربیان فعل در وزنه برداری هستند. بنابراین باید از آن ها پرسید با چه استدلالی به انجام شدن تمرینات اختصاصی از سوی رستمی و جدایی وی از اردوی تیم ملی رای دادند.

علی مرادی که با حمایت نکردن از تاماش آیان در انتخابات فدراسیون جهانی، به احتمال فراوان ضربه مهلکی را بر پیکره وزنه برداری ایران وارد می کند، حتی در نشست تصمیم گیری نسبت به استعفای انوشیروانی حاضر نشد از وی دفاع کند و البته از آنجاییکه دلیل خاصی هم برای این کار نداشت، انتقادات اهالی وزنه برداری را برانگیخت. با اقدامات اخیر رئیس فدراسیون وزنه برداری بعید است که دیگر در این رشته سنگ روی سنگ بند شود و هر آن احتمال می رود وزنه بردار دیگری مانند کیانوش رستمی پیدا شود و با درخواست های عجیبش، چالش های جدیدی را ایجاد کند.

از طرفی انتخاب محسن بیرانوند به سرمربی جدید تیم ملی، اقدام عجیب دیگری بود که از سوی فدراسیون انجام شد چراکه بسیاری از پیشکسوتان و قهرمانان این رشته اعتقاد دارند وی در حد سرمربی گری تیم ملی نیست. به نظر آن ها علی مرادی با انتخاب محسن بیرانوند قصد دارد تمام امور فنی تیم وزنه برداری را در دست بگیرد. در فاصله چهار ماه مانده تا آغاز رقابت های جهانی 2017 آمریکا تاکنون حتی یک اردوی ملی پوشان پولاد سرد هم برگزار نشده است و باید دید سرمربی جوان و کم تجربه این تیم چه راهکاری برای مدال آوری در مسابقات هیوستون دارد.

نادیده گرفتن دیدگاه کارشناسان و پیشکسوتان وزنه برداری در حالی که نایب رئیس و دبیر فعلی این فدراسیون، هیچ سابقه ای در وزنه برداری ندارند از دیگر اقدامات مرادی است که این ورزش مدال آور را به سمت قهقرا می برد. البته محسن بیرانوند هم پس از انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری در اظهارنظری عجیب اعلام کرد کیانوش رستمی همچنان می تواند به صورت اختصاصی تمرین کند. شاید این اقدام مسئولان وزنه برداری و سرمربی تیم ملی کشورمان در هیچ جای دنیا سابقه نداشته باشد و مرادی و بیرانوند باید تبعات چنین تصمیمی را قبول کنند.

انتهای پیام/

چالش سخت بیرانوند با پولاد مردان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.