سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

برخورد با فروشندگان عرضه برنج خارجی و قاچاق در مازندران

فروش و عرضه برنج قاچاق با آغاز فصل برداشت در مازندران به مدت چهار ماه ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  علی پیرفلک دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران امروز در نشست با رسانه بمناسبت سالروز تاسیس این نهاد با بیان اینکه پارسال در هنگام برداشت برنج در جهت حمایت از تولید و کشاورزان با همکاری و مساعدت استاندار بمدت سه ماه خرید و فروش برنج خارجی و قاچاق ممنوع شد گفت: تابستان امسال نیز با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان نیز عرضه برنج خارجی قاچاق و برنج خارجی مجاز در بازار مازندران بمدت چهار ماه ممنوع شد.

وی به اصناف و بازاریان نیز درباره خرید و فروش  کالای قاچاق در بازار استان هشدار داد و افزود: تعزیرات حکومتی ،نیروی انتظامی و دادگستری استان در این زمینه  برخورد قاطع و قانونی با متخلفان خواهند داشت.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران از شهروندان خواست از خرید کالاهای قاچاق غیر استاندارد ، غیر بهداستی و بی کیفیت در سطح بازار خودداری کنند تا در راستای ایجاد اشتغال ، جذب سرمایه گذاری  و تقویت بنگاه های اقتصادی و تولید داخل مشارکت داشته باشند.

پیرفلک به ساماندهی شناورهای مجاز و فعالان صید و صیادی در دریای مازندران اشاره کرد و افزود: با متخلفان و قاچاقچیان غیر مجاز ماهی خاویاری و استخوانی برخورد قاطع و جدی می شود.

وی یکی از موانع و چالش های نهادینه کردن شعار سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال را ورود کالاهای قاچاق بی کیفیت ،غیر استاندارد و غیر بهداشتی در استان دانست و گفت: مبارزه با قاچاق کالاو ارز در استان زمینه ایجاد اشتغال و فرصت سرمایه گذاری و حذف بیکاری را فراهم می کند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران افزود: حمایت از برندهای داخلی بویژه برندهای استانی در حوزه های مختلف و استفاده از ظرفیت اتاق اصناف در شناسایی و برخورد با مراکز و واحدهای صنفی عرضه کننده کالاهای قاچاق از جمله برنامه های سال جاری کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران است.

پیرفلک از شناسایی مراکز نگهداری و دپو قاچاق کالا در استان اشاره کرد و گفت: با راه اندازی طرح سامانه انبارها از این پس جلوگیری و برخورد می شود.

وی افزود: طرح های مهم استانی در مبارزه با قاچاق کالا در مازندران که به تایید ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا رسیده شامل ساماندهی سواحل، شناورهای غیرمجاز و مبارزه با قاچاق گونه های زیست محیطی و فراورده های جنگلی در دستور کار کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/ م

ممنوعیت عرضه برنج خارجی و قاچاق در مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سرباز وطن
۱۵:۴۲ ۱۲ تير ۱۳۹۶
خوب چه فایده ای داره چهار ماه نمی فروشند