سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمخانی؛

مهم‌ترین مساله امنیت ملی ما اقتصاد است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: باید باور کنیم که مهم‌ترین موضع ما اقتصاد است که اگر این حل شود، سایر مولفه‌های ما رشد خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد علی شمخانی در شورای اداری خراسان رضوی با بیان اینکه مهم‌ترین مساله امنیت ملی امروز ما مساله اقتصاد است افزود: مهم‌ترین دغدغه ما اقتصاد و معیشت است که متناسب با سایر مولفه‌های امنیت ملی ما رشد نکرده است.

وی گفت: ما سال‌ها سر اینکه کدام اقتصاد متناسب با نیاز‌های کشور است، اختلاف داشتیم و فرصت‌های زیادی را از دست دادیم تا اینکه اقتصاد مقاومتی برگرفته از کف جامعه و دانشگاه مراحل قانونی خود را طی کرد و مبنای عمل ما شد، بنابراین ما امروز دشواری در راهبرد اقتصادی نداریم.

شمخانی خاطرنشان کرد: باید همه ما به این باور برسیم که وقتی رهبری به طور مداوم مسایل اقتصادی را محور قرار می‌دهند، باید باور کنیم که مهم‌ترین موضع ما اقتصاد است که اگر این حل شود، سایر مولفه‌های ما رشد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه باید همانطور که توسعه قدرت فنی در مذاکرات هسته‌ای نتیجه داشت، تلاش برای داشتن اقتصاد قابل اعتماد و بومی می‌تواند دشمن را مایوس کند، گفت: در سه سطح ساختار، سیاست و تحریم بیرونی مشکلات واحدی در اقتصاد ما مورد هدف است و از به حاشیه پرداختن نباید ما را از این موضوع مهم غافل کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه البته در اقتصاد در کنار کارآمدی و دفع نگاه جناحی و جلوگیری از مانع شدن ابزار نظارتی و بازرسی به عنوان مانع تصمیم بهینه باید فکری برای اقتصاد ملی کرد، خاطرنشان کرد: باید برای اقتصاد نیز در یک جا تصمیم گیری کنیم و به آن عمل کنیم.

شمخانی تصریح کرد: امروز مهم‌ترین مساله امنیت ملی ما اقتصاد است و در درون این موضوع مساله فساد نیز وجود دارد که پاشنه آشیل اقتصاد است.

وی گفت: دستگاه‌های نظارتی باید جلوگیری از سلب شهامت تصمیم گیری برای فساد و مبازره جدی با آن را داشته باشند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه هیچ موضوعی در شورای اداری استان‌ها نباید فارغ از این مساله باشد، تاکید کرد: نظام اداری استان باید دغدغه توسعه استان را داشته باشد و مبنای آن شایسته سالاری در تولید ثروت باشد.

شمخانی با اشاره به اینکه امروز مدیری قوی است که بتواند تولید ثروت کند، افزود: منابع مالی ما نامحدود نیست، باید بخشی از سیستم که تولید ثروت می‌کند را تقویت کنیم تا توزیع صحیحی داشته باشیم.


حفظ انسجام برای عبور از مشکلات ضروری است


دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین در دیدار با پیشکسوتان ایثار و شهادت استان گفت: حفظ انسجام داخلی نظام جمهوری اسلامی ایران برای عبور از مشکلات کشور ضروری است.

وی افزود: حفظ انسجام داخلی نظام، همدلی به منظور عبور از مشکلات کشور و کمک به تحقق شعار 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' امری ضروری و وظیفه ملی و دینی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: حضور فعال در عرصه انتقال فرهنگ انقلابی، رویکرد جهادی برای حل مسائل و مشکلات به نسل‌های آینده از جمله وظایف ایثارگران است.

شمخانی افزود: پیشکسوتان ایثار و شهادت گنجینه ارزشمندی هستند که می‌بایست از وجود آن‌ها در نبرد با فساد اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی امروز نیز بهره گیری شود.

انتهای پیام//ف. ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.