سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشکسوت وزنه برداری ایران:

رئیس فدراسیون بین انوشیروانی و رستمی تفرقه انداخت

مهدی عطار اشرفی گفت: علی مرادی عامل اصلی حواشی وزنه برداری است و تا زمانی که وی ریاست فدراسیون را در دست دارد، باید شاهد نا به سامانی بیشتر این رشته باشیم.

مهدی عطار اشرفی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد برکناری سجاد انوشیروانی از سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری کشورمان اظهار داشت: با توجه به علاقه فراوانم به رشته وزنه برداری و فعالیت 50 ساله در این رشته، از امروز مانند گذشته سرحال نیستم و در چنین وضعیتی قصد دارم پیراهن مشکی بر تن کنم. متاسفانه شان و شخصیت سرمربی مستعفی تیم ملی آن چنان که باید خوب حفظ نشد و مسئولان رفتار بدی را در حق وی مرتکب شدند. انوشیروانی فردی تحصیل‌کرده و با دانش است و فکر نمی‌کردم با چنین وضعیتی مجبور به کناره‌گیری شود.

عملکرد رئیس فدراسیون منجر به فاصله گرفتن وزنه برداری از آرامش می شود

وی افزود:همه در تلاش هستیم تا بتوانیم مدیریت فعلی فدراسیون وزنه برداری را تغییر بدهیم چراکه با تداوم حضور علی مرادی در راس این فدراسیون، وزنه برداری از روزهای آرام فاصله می گیرد. از شخص مسعود سلطانی فر عاجزانه درخواست کردم که فکری به حال مشکلات این رشته مدال آور کند تا حال و روزش بدتر از این نشود. متاسفانه علی مرادی در چند سال اخیر نتوانسته در سمینارهای جهانی دستاورد خوبی را نصیب وزنه برداری کشورمان کند. بیشتر اهالی این رشته با من هم عقیده هستند. اشتباه کردیم که برای دومین بار به وی اعتماد کردیم. تا زمانی‌که رئیس فدراسیون وزنه‌برداری تغییر نکند، این رشته به جایگاه اصلی‌اش برنمی‌گردد.

قصد مرادی آسیب زدن به وزنه برداری است

پیشکسوت وزنه برداری کشورمان در ادامه بیان کرد: مرادی نه تنها به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده بلکه در حق برخی از پیشکسوتان وزنه برداری رفتار نامناسبی انجام داده است. وی پنج سال شاگرد من بوده و اگر می دانستم که چنین شخصیتی پیدا می‌کند و قصدش ضربه زدن به وزنه‌برداری است مطمئنا اجازه نمی دادم برای بار دوم به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شود.

وزنه برداری ایران در جهان انگشت نما شده است

عطار اشرفی در ادامه با اشاره به تخلفات موجود در فدراسیون وزنه برداری تصریح کرد: در بدنه فدراسیون وزنه برداری تخلفات زیادی مشاهده می شود. دبیر و نایب رئیس فدراسیون هیچ آشنایی با رشته وزنه برداری ندارند اما تعجب آور است که چگونه مرادی به خودش اجازه داده که این افراد را در فدراسیون استخدام کند. نیازی نیست افرادی که در عرصه مدیریتی فعالیت می کنند، دارای مدال وزنه برداری باشند اما دست کم باید آشنایی جزئی ای با این رشته داشته باشند تا در اداره کردن کارها دچار مشکل نشوند. در سال های اخیر بی احترامی های زیادی را مشاهده کرده ام و به نظر من تمام این کارها از مدیریت فدراسیون نشات می گیرد. مرادی به این دلیل دوست ندارد ما در فدراسیون حضور داشته باشیم که مبادا کسی مزاحم کارهای اشتباهش شود و همین امر سبب شده تا وزنه برداری ما در بین جهانیان انگشت نما شود. به شدت زیر ذره بین مسئولان فدراسیون جهانی قراردادیم.

مخالفت مرادی با آیان ضربه مهلکی به وزنه برداری ایران وارد می کند

وی درمورد حمایت نکردن علی مرادی از تاماش آیان در انتخابات فدراسیون جهانی گفت: این اقدام ضربه مهلکی بر پیکره فدراسیون وزنه برداری ایران وارد می کند و سبب می شود تا ورزشکاران ما به راحتی نتوانند در میدان های بین المللی مدال آوری کنند. کیانوش رستمی و سجاد انوشیروانی جزء با اخلاق ترین وزنه برداران کشورمان محسوب می شوند و تا به حال حتی یک بار هم نشده که این 2 نفر بخواهند به یکدیگر توهین کنند اما مدیریت فدراسیون نتوانست این موضوع را به خوبی حل و فصل کند و کیانوش و سجاد را با هم آشتی دهد.

مرادی اجازه نمی دهد رستمی و انوشیروانی آشتی کنند

وی در ادامه اظهار داشت: سه ماه مانده به رقابت های المپیک ریو، علی مرادی تصمیم گرفت تا کیانوش رستمی را از اردو بیرون کند اما من قصد داشتم پس از المپیک ریو بین رستمی و انوشیروانی تعامل به وجود بیاورم چرا که آن ها بارها در مسابقات مختلف با یکدیگر هم اتاق بودند اما مدیریت ضعیف فدراسیون باعث شد تا نتوانم این 2 نفر را با هم آشتی دهم. در حال‌ حاضر بهترین‌ پیشکسوتان وزنه برداری مانند دهنوی، همایون بسطامی، داود ملکی، پور کیان به ندرت در جلسات شرکت می‌کنند و پس از بررسی های زیاد مشخص شده تمام این کارها زیر سر علی مرادی بوده است.طبق احکامی که برای من صادر شده است هنوز هم عضو شورا هستم. نه برکنار شده‌ام و نه استعفا داده‌ام اما شرایط شورا به‌گونه‌ای است که دیگر تمایل ندارم در این نشست ها حضور پیدا کنم.

شورای فنی فدراسیون وزنه برداری خنده بازار است

عضو سابق شورای فنی وزنه برداری کشورمان درباره اینکه آیا کنار گذاشتن انوشیروانی از قبل برنامه ریزی شده بود یا خیر،گفت:اصلا شورای فنی در فدراسیون وزنه برداری وجود ندارد،شورای فنی کاملاً نمایشی است و تنها یک نفر در آن تصمیم‌گیرنده است. زمانی که رئیس فدراسیون سرش را بالا می‌برد و همه سرهای شان را بالا می‌آورند و یا سرش را پایین‌ می‌آورد و همه پایین‌ می‌آورند، فقط می‌توان به این شورا لقب شورای خنده را داد. رئیس فدراسیون وزنه برداری موظف است تا مصوبات شورای فنی را اجرا کند اما همواره شاهد بودیم که این نشست ها بی فایده است و هرچه مرادی بگوید، همان باید اجرایی شود.

شورای فنی از سه ماه پیش دنبال کنار گذاشتن انوشیروانی بود

وی ادامه داد: از سه ماه پیش مشخص بود که اعضای شورای فنی تمایل دارند انوشیروانی را از سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری کنار گذارند. آنها حتی برای جایگزینی انوشیروانی با محمد حسین برخواه صحبت کرده بودند. بنابراین 100 درصد مشخص بود که در جلسه 2 روز پیش با استعفای او موافقت می کنند.

بیرانوند در تیم ملی وزنه برداری هیچ کاره است

عطار اشرفی درباره انتخاب محسن بیرانوند به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری تصریح کرد: به نظر من بیرانوند در حد سرمربی گری تیم بزرگسالان نیست. شاید مرادی با این انتخاب تصمیم دارد در مسابقات خودش لباس بپوشد و بالای سر وزنه‌برداران قرار بگیرد. باید بگویم محسن بیرانوند در تیم ملی هیچ کاره است و اختیاری از خودش ندارد. کیانوش رستمی با کسی نمی تواند کار کند. سه ماه پیش از شروع مسابقات ریو علی مرادی تصمیم داشت رستمی را از تیم ملی کنار بگذارد اما با صحبت هایی که با وی انجام دادم از این تصمیم منصرفش کردم. ثمره اش این شد که این ورزشکار توانست در برزیل یک مدال طلا برای کشورمان کسب کند. البته در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که ورزشکار زیر نظر مربی تیم ملی تمرین نکند چراکه در صورت ناکامی یک تیم، تمام تقصیرات به گردن سرمربی می افتد.

بودجه تشکیل اردوهای تیم ملی برای رای جمع کردن مرادی هزینه شد

پیشکسوت وزنه برداری کشورمان درمورد مسابقات جهانی آمریکا تاکید کرد: درصورتی که مدیریت فدراسیون وزنه برداری تغییر نکند، نباید انتظار خاصی از تیم ملی در مسابقات جهانی داشته باشیم. تنها چهار ماه تا شروع مسابقات جهانی زمان باقی مانده، اما تاکنون اردوی این تیم تشکیل نشده است. البته بودجه ای هم برای تشکیل اردو وجود ندارد چراکه تمام منابع برای حضور مرادی در انتخابات فدراسیون جهانی هزینه شد. نتیجه این انتخابات هم معلوم است و در هیچ یک از پست های رده بالای فدراسیون جهانی، سمتی را کسب نکردیم.

مسئولان فدراسیون جهانی دنبال محروم کردن رستمی هستند

عطار اشرفی خاطرنشان کرد: اکنون ترس وجود تمام وزنه برداران ایرانی را فرا گرفته و آن ها بیم دارند اتفاقی که برای شاهین نصیری نیا در المپیک 2000 اتفاق افتاد برای سایر ورزشکاران هم تکرار شود. اطمینان دارم کیانوش رستمی در رقابت های جهانی مانند المپیک به راحتی می تواند مدال طلا را کسب کند اما شک نکنید مسئولان برگزاری مسابقات به دنبال این هستند تا وی را به دلایل مختلف از ادامه فعالیت حرفه ای محروم کنند. آن ها در المپیک ریو به راحتی حق بهداد سلیمی را پایمال کردند و دیدید که کسی نتوانست کاری برای این وزنه بردار انجام دهد.

مرادی دلیل اصلی مثبت اعلام شدن دوپینگ 9 وزنه بردار ایرانی بود

وی در پایان تصریح کرد: باز هم تاکید می کنم اگر علی مرادی از ریاست فدراسیون کناره گیری نکند، روزهای سختی در انتظار این رشته خواهد بود و بهتر است تا دیر نشده وی از سمتش در فدراسیون استعفا دهد و سراغ کارهای دیگرش برود. همین شخص در سال 2007 سبب شد تا 9 نفر از بهترین وزنه برداران ما به دلیل دوپینگ برای همیشه از ورزش کنار گذاشته شوند. افرادی که می توانستند دست کم چند سال پس از آن اتفاق به رشته وزنه برداری کمک کنند.

انتهای پیام/

اعضای شورای فنی رفتار زشتی را در قبال انوشیروانی مرتکب شدند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۲ تير ۱۳۹۶
این مدیراایران ول کردن ودنبال سواستفاده پول جمع کردنن
عبدالله صراف
۲۰:۴۵ ۱۲ تير ۱۳۹۶
اینجانب کاملا با نظر استاد عزیز وپیشکسوت ودیگر یاران پیشکسوت موافق هستم ترا بخدا هر چه زودتر تصمیمی منطقی وعقلایی برای این رشته ورزشی با اهمیت گرفته شود. تا دیر نشده دراخراز همه ی پیشکسوتان عزیز ودلسوز تشکر میکنم
کرمانشاه
۲۰:۱۶ ۱۲ تير ۱۳۹۶
خیلی خنده داره. ... واقعا جوک شده