وی تاکید کرد: در کوتاه مدت ممکن است چهره ها باعث فروش بیشتر آثار بشوند اما به مرور و در درازمدت قطعاً باعث نابودی تئاتر می شوند.
اين بازيگر تئاتر در خصوص دلایل خود برای بازی در نمایش همشهری گفت: من جایگزین بازیگر دیگری شدم. تک بازیگر بودن این کار و بروز احساسات بی شمار و متناقض این نمایش را به چیزی شبیه نقالی تبدیل کرده است. دلم میخواست خودم را در این وضعیت محک بزنم. ضمن اینکه به خاطر تک بازیگر بودن و مونولوگ بودن کار، آزادی زیادی داشتم تا نظرات خودم را به عنوان بازیگر در این اثر اعمال کنم.
وی درباره ارزیابی نمایش از دیدگاه خود اظهار داشت: از نظر من این نمایشنامه بیشتر از یک تز یا ایده فکری و یک تئوری ناشی و بعد مدیوم تئاتر برایش انتخاب شده است. در حقیقت اگر تماشاگری بیشتر از زاویه روانشناسانه و ایده پردازی و تحلیلی این تئاتر را بررسی کند، بسیار موفق تر نسبت به مخاطبانی است که بیشتر وجوه تئاتری زیبایی شناسی یا تکنیک کارگردانی و اجرا را مد نظر قرار می دهند. در کل این نمایش میتواند مخاطب خودش را به فکر وادارد.
بازیگر نمایش «همشهری» در خصوص رضایت خود از سالن اجرای نمایش، خاطرنشان کرد: ما واقعاً فاقد سالن های اجرای مناسب هستیم. شما سالن تئاتر را فقط به تعداد پروژکتور و امکانات نور و صدا و صندلی خوب نبینید؛ بلکه یک سالن باید از همه نظر کامل باشد.
وی تصریح کرد: سالن مولوی مورد بازسازی قرار گرفته است اما هنوز صدای بيرون هنگام اجرا، مزاحمت ايجاد میكند. همچنين از نظر نظافت و پاکیزگی به شدت وضعیت بدی دارد. البته این مشکل فقط برای این سالن نیست بلکه تالار اصلی تئاتر شهر و سالن سنگلج هم همین است. این ها همه نشانگر این نکته است که مدیریت سالن های ما با تئاتری ها همراه نیست. اگر بود ابتدا آرامش و آسایش گروه اجرایی و بازیگر را فراهم می کردند و بعد به آسایش و آرامش تماشاگر می رسید.
بیکی در پایان به مخاطبان تئاتر گفت: از مردم می خواهم که گول تبلیغات را نخورند. آن کاری را ببینند که خودشان انتخاب می کنند نه کاری که با تبلیغات همه جانبه و چهره های سینمایی مخاطب را مقهور خودش می کند.
انتهای پيام/