وزير سابق راه ادامه داد: دولت و وزارت راه برای شركتهای هواپيمایی خصوصی، هواپيما نمیخريد بلكه نهايت كمك فنی را به انها میكرد و يا مجوز پرواز در آسمان كشور را میداد اما قيمّت دست ما نبود.
وی افزود: در قرارداد هيج يك از شركتهای هواپيمایی خصوصی امضای مقامات دولتی وجود ندارد، ما مانند برخی نيستيم كه مذاكره كنيم و شركت ها خود قرارداد خريد هواپيما را ببندند. ما در سال ٨٤ صنعت هوایی را با ١٤٠ فروند هواپيما تحويل گرفتيم كه در پايان دولت اين عدد را به ٢٤٤ فروند رسانديم.
وزير راه و شهرسازی دولت نهم و دهم تصريح كرد: ما به شركت های هواپيمایی كمك ميكرديم بدان معنا كه به رييس سازمان هواپيمایی كشوری دستور ميداديم تا بررسی كند كه آيا هواپيماهای وارداتی با آب و هوای ايران سازگار است يا خير، ما كارهای فنی هواپيما را میپذيرفتيم. شايد هواپيماها نو نبودند، اما پرنده هایی با سنِّ بالای ١٥ سال پرواز را نمیپذيرفتيم.
نيكزاد خاطر نشان كرد: اگر كسی سندی دارد كه در دولت نهم و دهم ده برابر آنچه كه گفته میشود هواپيما خريده شده آن را در فضای مجازی منتشر كند.
انتهای پيام/