سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق؛

تمدن و وحدت اسلامی، ماهیت اصیل ایرانی

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: کشور‌های اسلامی باید به دنبال هم گرایی باشند و اگر نقاط اشتراک داریم باید آن را تقویت کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد سید عمار حکیم در نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون‌ها اسلامى گفت: مشهد در سال ٢٠١٧ انتخاب شده امیدواریم در جوار امام هشتم این رویداد بزرگ به نفع جهان اسلام سوق یابد.

وى افزود: شعار اجلاس شما خواستگاه تمدن و وحدت اسلامی است و همواره دارای ویژگى از جمله هویت و ماهیت اصیل ایرانی میباشد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق دیگر ویژگی تمدن اسلامی راداقتدار امت اسلامی و نهادینه کردن آن دانست گفت: امروز اگر رسانه ما بتوانند هدف که احیا و ترویج فرهنگ است را انجام دهد رسالت خود را انجام داده است.

عمار حکیم در مورد اینکه رسانه باید مسیر اسلام را میان أمت ایجاد کند افزود: رسانه باید به دنبال وحدت باشد و شعار ندهد زیرا این نه شعار است و نه یک رویا باید یک راه باشد برای همه رسانه ها.

وی گفت: باید وحدت عملی إیجاد کنیم و اعلام وحدت از طریق رسانه تکیه کنیم بر نقاط وحدت و رسانه باید مسائل ساختگى و غیر حقیقی نباشد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در مورد مسئله مهم فلسطین افزود: امت هزگز بدنبال تفرقه افکنی نیست و نباید تحت تأثیر قرار بگیرد و رسانه همواره باید آگاه سازی کند و شیوا و رسا باشد و باعث شود تا مفهوم حقیقی را منعکس کند.

عمار حکیم گفت: رسانه باید جسارت، شجاعت داشته باشد و بدونرودربایستی سخن بگوید و همه نیرو‌ها را برای تبلیغات اسلامی بسیج کنیم از جمله رسانه‌ها را.

وی در مورد گروه‌های تکفیری مانند داعش افزود: اسلام توانست دست تندرو‌ها مانند داعش را رو کند و ما باید خرابی‌هایی که داعش به وجود آورد را احیا کنیم و بر داعش انشاالله فاعل میایم.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: هر فردی یک ایستگاه متحرک است و میتوانیم با استفاده از دیگران بخصوص جوانان، دیگران را آگاه کنیم.

انتهای خبر//ا. آ


سخنرانی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در اجلاسیه رادیو و تلویزیون‌ها اسلامى

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.