سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

طرح های آبرسانی مطلوب در دست اقدام

مدیرعامل شرکت آب منطقه استان کرمان گفت: طرح های آبرسانی بسیار خوبی در دست اقدام است که تمامی مناطق این استان را پوشش می دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ ابراهیم علیزاده ، مدیرعامل شرکت آب منطقه استان کرمان با بیان اینکه طرح های آبرسانی بسیار خوبی در دست اقدام است که تمامی مناطق استان را پوشش می دهد، گفت: اجرای این طرح ها زمان بر است و با اتمام طرح های انتقال آب مشکل آب شرب در سراسر استان کرمان حل می شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۷ درصد آب شرب استان کرمان از منابع آب زیرزمینی تامین می شود، افزود: این امر نکته ای منفی است چرا که منابع آبی استان روز به روز از لحاظ کمیت و کیفیت دچار مشکل می شوند.

علیزاده تصریح کرد: در حال حاضر ۲۷۰ کیلومتر خط انتقال پروژه انتقال آب به شهرهای شمالی استان کرمان در حال اجراست.

وی گفت: این پروژه از کرمان به سمت رفسنجان و سپس انار در حال اجراست و مابقی این پروژه باید با فاینانس خارجی اجرا شود.

علیزاده از پیشرفت ۶۵ درصدی ساخت سد شهیدان امیر تیموری خبر داد و افزود: تاکنون ۴۰ کیلومتر از ۷۷ کیلومتر خط انتقال آب از صفارود به کرمان انجام شده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۶۵ درصدی تصفیه خانه این پروژه گفت: حفاری تونل ۳۸ کیلومتری این پروژه در حال انجام است که تاکنون حدود ۱۰ کیلومتر آن اجرایی شده و عملیات ادامه دارد.


وی از صرف بیش از ۹۵ درصد آب های استان در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: نصب کنتورهای هوشمند، انسداد چاه های غیرمجاز، خاموشی موتور پمپ ها در ماه هایی که نیاز به آب نیست از جمله اقداماتی است که برای کاهش مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی به کار گرفته می شود.

علیزاده از وجود ۱۱ هزار چاه غیرمجاز در استان کرمان و گفت: 2 و هزار و ۷۱۱ چاه غیرمجاز از سال ۹۴ تاکنون در استان کرمان پلمب شده است.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.