وی ادامه داد: دانش آموزان با شرکت در فعالیتهای ورزشی ضمن کسب آمادگی جسمی لازم برای سلامت خود مهارت های اجتماعی و زیستن با یکدیگر را میآموزند و چنین مسائلی باید در مطالب آموزشی اولویت داشته باشد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای بحث ورزش دانش آموزان مدارس و سالنهای ورزشی نقش تاثیر گذاری دارند همچنین در برخی مساجد نیز برنامههای ورزشی که در نظر گرفته شده است که به دانش آموزان کمک میکند.
وی تصریح کرد: خانواده، محل زندگی و مدرسه تاثیر بسزایی در توسعه فعالیتهای ورزشی دارد که پیش از سن مدرسه خانواده و در دوران تحصیل مدرسه در این روند تاثیر گذار است و در کنار این برنامهها محلات و فضای ورزشی در نظر گرفته شده در آن میتواند مکمل فعالیتها محسوب شود.
حمیدی در مورد وضعیت سرانه فضاهای ورزشی مدارس، مطرح کرد: مشکل ما این است که حیاط مدرسه را به عنوان زمین ورزش محسوب کردیم در حالی که این کار چندان مورد قبول نبوده و باید ورزش دانش آموزان در سالنهای ورزشی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه امروزه تماشاگران ورزشی افزایش یافتهاند گفت: باید فعالان حرکتی را توسعه دهیم و در این مساله توجه به فضاهای آموزشی موثر است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: باید در ساخت مدارس جدید سالنهای ورزشی را جزو برنامهها در نظر بگیرند و توسعه مدارس با توجه به این مساله انجام شود.
حمیدی گفت: باید در آموزش و پرورش طرح های عمرانی مربوط به فضاهای ورزشی را به سمت مدارس سوق دهیم و اکنون از سه هزار مکان ورزشی 800 محل در مدارس و مابقی در حوالی آن قرار دارند.
وی در مورد وضعیت تخصیص اعتبار طرحهای عمرانی، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه اعتبار خوبی به مساله عمرانی حوزه تربیت بدنی اختصاص داده شده و برخی از طرحهای ما که چندین سال متوقف شده بود اکنون به جریان افتاده است و امیدواریم این روند در سالهای آتی برنامه ششم همچنین برنامه هفتم توسعه تداوم یابد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 780 طرح نیمه باز عمرانی در کشور داریم، اظهار کرد: با توجه به وجود 105 هزار مدرسه در سراسر کشور باید روند اجرای طرحهای عمرانی را تسریع کنیم.
وی در خصوص وضعیت استعدادیابی دانش آموزان گفت: در برنامههای کاری خود علاوه بر ساعت درس تربیت بدنی المپیادهای درون مدرسهای تحت استعدادیابی و غربالگری در سطح سوم هرم کاری قرار میگیرد که بحث استعدادیابی از 2مسیر مسابقات ورزشی و مسیر بعدی کانونهای ورزشی دنبال میشود و در هر کدام از این مسیرها با توجه به توانایی دانش آموزان مربیان استعدادهای آنها را شناخته و به مسیر صحیح سوق میدهند، البته علاوه بر این مسائل شورای عالی استعدادیابی در آموزش و پرورش تشکیل شده است.
حمیدی یادآور شد: مسابقات ورزشی دانش آموزی حدود سه هزار ورزشگاه کشور در سطوح مختلف برگزار میشود و کانونهای ورزشی نیز با حضور مربیان مجرب هدایت دانش آموزان را انجام میدهند و در المپیادهای ملی نزدیک به 18 هزار دانش آموز در استانهای سراسر کشور به فعالیت های ورزشی پرداختند.
انتهای پیام/