سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمیدی مطرح کرد؛

تصویب اجرای طرح‌های عمرانی حوزه تربیت بدنی در برنامه ششم توسعه

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت:در برنامه ششم توسعه اعتباری برای موضوع عمرانی حوزه تربیت بدنی دانش آموزان اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی اظهار کرد: خانواده‌ها باید برای بحث سلامتی دانش آموزان سرمایه گذاری کنند چرا که نیاز امروز ما آموزش زندگی اجتماعی به دانش آموزان است که در آینده با کوچک‌ترین مطلبی فرو پاشی خانواده ها و از بین رفتن روابط اجتماعی را شاهد نباشیم.

وی ادامه داد: دانش آموزان با شرکت در فعالیت‌های ورزشی ضمن کسب آمادگی جسمی لازم برای سلامت خود مهارت های اجتماعی و زیستن با یکدیگر را می‌آموزند و چنین مسائلی باید در مطالب آموزشی اولویت داشته باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای بحث ورزش دانش آموزان مدارس و سالن‌های ورزشی نقش تاثیر گذاری دارند همچنین در برخی مساجد نیز برنامه‌های ورزشی که در نظر گرفته شده است که به دانش آموزان کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: خانواده، محل زندگی و مدرسه تاثیر بسزایی در توسعه فعالیت‌های ورزشی دارد که پیش از سن مدرسه خانواده و در دوران تحصیل مدرسه در این روند تاثیر گذار است و در کنار این برنامه‌ها محلات و فضای ورزشی در نظر گرفته شده در آن می‌تواند مکمل فعالیت‌ها محسوب شود.

حمیدی در مورد وضعیت سرانه فضاهای ورزشی مدارس، مطرح کرد: مشکل ما این است که حیاط مدرسه را به عنوان زمین ورزش محسوب کردیم در حالی که این کار چندان مورد قبول نبوده و باید ورزش دانش آموزان در سالن‌های ورزشی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه تماشاگران ورزشی افزایش یافته‌اند گفت: باید فعالان حرکتی را توسعه دهیم و در این مساله توجه به فضاهای آموزشی موثر است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: باید در ساخت مدارس جدید سالن‌های ورزشی را جزو  برنامه‌ها در نظر بگیرند و توسعه مدارس با توجه به این مساله انجام شود.

حمیدی گفت: باید در آموزش و پرورش طرح های عمرانی مربوط به فضاهای ورزشی را به سمت مدارس سوق دهیم و اکنون از سه هزار مکان ورزشی 800 محل در مدارس و مابقی در حوالی آن قرار دارند.

وی در مورد وضعیت تخصیص اعتبار طرح‌های عمرانی، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه اعتبار خوبی به مساله عمرانی حوزه تربیت بدنی اختصاص داده شده و برخی از طرح‌های ما که چندین سال متوقف شده بود اکنون به جریان افتاده است و امیدواریم این روند در سال‌های آتی برنامه ششم همچنین برنامه هفتم توسعه تداوم یابد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 780 طرح نیمه باز عمرانی در کشور داریم، اظهار کرد: با توجه به وجود 105 هزار مدرسه در سراسر کشور باید روند اجرای طرح‌های عمرانی را تسریع کنیم.

وی در خصوص وضعیت استعدادیابی دانش آموزان گفت: در برنامه‌های کاری خود علاوه بر ساعت درس تربیت بدنی المپیادهای درون مدرسه‌ای تحت استعدادیابی و غربالگری در سطح سوم هرم کاری قرار می‌گیرد که بحث استعدادیابی از 2مسیر مسابقات ورزشی و مسیر بعدی کانون‌های ورزشی دنبال می‌شود و در هر کدام از این مسیرها با توجه به توانایی دانش آموزان مربیان استعدادهای آنها را شناخته و به مسیر صحیح سوق می‌دهند، البته علاوه بر این مسائل شورای عالی استعدادیابی در آموزش و پرورش تشکیل شده است.

حمیدی یادآور شد: مسابقات ورزشی دانش آموزی حدود سه هزار ورزشگاه کشور در سطوح مختلف برگزار می‌شود و کانون‌های ورزشی نیز با حضور مربیان مجرب هدایت دانش آموزان را انجام می‌دهند و در المپیادهای ملی نزدیک به 18 هزار دانش آموز در استان‌های سراسر کشور به فعالیت های ورزشی پرداختند.

انتهای پیام/

ورزش دانش آموزی منجر به تقویت مهارت‌های سلامت اجتماعی و جسمی می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.