سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

معرفی معادن شاهرود و میامی به سرمایه گذاران یونانی

در این دیدار طرف یونانی به حفظ و گسترش مناسبات دو کشور اشاره و بر لزوم بهره‌برداری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های طرفین تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سید حسن حسینی شاهرودی دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر سه‌روزه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به آتن ضمن تأکید برافزایش سطح همکاری‌ها و گسترش روابط اقتصادی ایران و یونان، گفت: معادن پتاس و کرومیت و منگنز شاهرود و میامی آماده سرمایه‌گذاری است و این قابلیت وجود دارد تا محصولات کشاورزی و انواع کنسانتره میوه ازجمله انگور، سیب، انار و کیوی برای کارخانه‌ها کشور یونان تأمین شود.

وی بر ضرورت همکاری‌های علمی و فرهنگی دو کشور نیز تأکید کرد و افزود: دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران ازجمله دانشگاه‌های صنعتی و علوم پزشکی شاهرود آماده گسترش روابط دانشگاهی و علمی هستند.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از دیدار با هیئت مجلسی و نایب‌رئیس مجلس یونان تصریح کرد: یونان دروازه تمدن، فلسفه و دموکراسی غرب است و دو ملّت بزرگ ایران و یونان دارای سابقه تاریخی و روابط فرهنگی غنی و دیرینه‌ای هستند اما در حال حاضر ارتباطات دو کشور در حوزۀ اقتصادی بسیار کمرنگ است.

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه ایران امن‌ترین کشور آسیای جنوب غربی است، گفت: برجام هسته‌ای فرصتی مناسب برای تجدید و گسترش مناسبات با ایران است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در این دیدار طرف یونانی به روابط تاریخی و حفظ و گسترش این مناسبات دو کشور اشاره و بر لزوم بهره‌برداری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های طرفین درزمینه های مختلف ازجمله انرژی، شیلات و داروسازی تأکید کرد.

انتهای پیام/ م

ظرفیت های عظیم معادن شرق استان سمنان به سرمایه گذاران یونانی معرفی می شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.