سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مروارید در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

لایحه تبدیل مهران به منطقه آزاد در مجلس بررسی می‌شود

استاندار ایلام گفت: قرار است مهران به منطقه آزاد تبدیل شود، این موضوع طی یک ماه آینده در صحن علنی مجلس مطرح و بررسی خواهد شد.

محمدرضا مروارید استاندار ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به مناسبت سالروز آزادسازی مهران درباره فراهم‌سازی زیرساختهای این شهرستان اظهار داشت: از زمان آزادسازی مهران در سال 65 تاکنون توجهی به بازسازی زیرساختهای مهران انجام نشده و اقدامات صورت گرفته معمولا در حوزه ساخت مجدد منازل مسکونی بوده است.

وی افزود: قرار است مهران به منطقه آزاد تبدیل شود، این موضوع طی یک ماه آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح و بررسی خواهد شد البته اگر این طرح در قوه مقننه به تصویب برسد تاثیر بسزایی در اقتصاد مهران و شهرستان ایلام خواهد داشت.

استاندار ایلام ادامه داد: تمامی مراحل تدوین این لایحه انجام شده و امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رای مثبت خود آن را تصویب کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین درخواست مردم مهران تبدیل این شهرستان به منطقه آزاد است، خاطرنشان کرد: این لایحه در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شد و آرا مثبت این کمیسیون را به خود اختصاص داد.

مروارید با اشاره به میدان‌های مین گذاری در مهران و خطر انفجار آنها یادآور شد: 98 درصد از اراضی مین گذاری شده در مهران پاکسازی شده اما برای انجام طرح‌های عمرانی باید گروه‌های پاکسازی، گلوله‌های پراکنده و مین‌های عمل نکرده را شناسایی و خارج کنند.

استاندار ایلام درباره اختصاص ردیف بودجه برای برگزاری مراسم اربعین گفت: ردیفی در قانون بودجه سال 96 برای تقویت زیرساختهای مراسم پیاده رویی اربعین با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد تومان در نظر گرفته شده لذا از آنجایی که این مصوبه جز قانون بودجه سال 96 است باید تا پایان سال جاری پرداخت شود.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت طرح تبدیل مهران به منطقه آزاد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.