سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیزینس اینسایدر: شاخص دلار سقوط کرد، همانطور که ترامپ می‌خواست

یک نشریه غربی در گزارشی به سقوط شاخص دلار و حمایت «دونالد ترامپ» از این روند پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر در گزارشی نوشت: همانطور که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، می‌خواست، شاخص دلار به پایین‌ترین سطح در سه ماه اخیر رسیده است. ترامپ در ماه آوریل گفته بود: فکر می‌کنم دلار بیش از حد قوی است و این موضوع تقریبا تقصیر من است، زیرا مردم به من اطمینان دارند.

البته این نخستین بار نبود که ترامپ از کاهش ارزش دلار برای تقویت صادرات آمریکا حمایت می‌کرد. دلار در ماه دسامبر گذشته به بالاترین سطح ارزش خود طی 14 سال اخیر رسید. اما با گذشت فقط چند ماه از ورود ترامپ به کاخ سفید، شاخص دلار در برابر سبد ارزهای دیگر جهانی 4.6 درصد سقوط کرد که بدترین نتیجه از سه ماهه سوم سال 2010 به حساب می‌آید.

مارک چاندلر، رئیس مرکز استراتژی ارز «بروان برادرز هریمن»، در این باره گفت: تمام سودی که در ابتدای سال جاری میلادی کسب شد، به مسیر پیشین خود بازگشت. همزمان با پایین آمدن شاخص دلار آمریکا، شاخص ارزهای اروپایی رشد کرد. این موضوع تردیدهایی را درمورد مفید و کارساز بودن دستورالعمل‌های اقتصادی ترامپ بوجود آورده است.

علاوه بر این، بانک‌های مرکزی در سراسر جهان به فکر حمایت از نقدینگی افتاده و با تزریق محرک‌های مالی و پایین آوردن نرخ سود بانکی تلاش می‌کنند به این هدف خود برسند. اخیرا بانک مرکزی اروپا نیز طرح تدریجی تنظیم سیاست‌های مالی را به اجرا گذاشت. همین موضوع ارزش یورو را بالا برد. بازارهای مختلف مایل به حذف محرک‌های اقتصادی هستند و از پایین آوردن نرخ بهره بانکی حمایت می‌کنند.

چاندلر در پایان افزود: ریسک اصلی در بازارهای ارز، بازنگری مداوم در سیاست‌های مالی است. با توجه به ادامه رشد اقتصادهای منطقه یورو و افزایش احتمال انقباض پولی از سوی بانک مرکزی اروپا، ارز واحد اروپایی روند صعودی را تجربه می‌کند.

همانطور که رویترز صبح جمعه گزارش داد، یورو در حال ثبت بهترین فصل خود در ٦ سال گذشته است.

 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.