سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رزمایش دریایی مشترک آمریکا و فیلیپین برای مقابله با داعش

نیروهای دریایی آمریکا و فیلیپین به منظور مقابله با تروریستهای داعش و دزدان دریایی، یک رزمایش مشترک در دریای سولو برگزار کردند.

به گزارش به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش نگرانی های بین المللی از فعالیت تروریستها و دزدان دریایی در فیلیپین و آبهای مجاور آن، نیروی دریایی آمریکا امروز (شنبه) در آبهای جنوبی فیلیپین  با نیروی دریایی این کشور رزمایش مشترک برگزار کرد.

در راستای این رزمایش مشترک نظامی، کشتی «یو اس اس کورونادو» آمریکا امروز به ناو دریایی فیلیپین به نام «بی آر پی آلکاراز» در دریای سولو در جنوب غربی فیلیپین ملحق شد. دریای سولو از سال 2015 تاکنون به مکانی برای حمله دزدان دریایی به کشتی های تجاری تبدیل شده است.

در حال حاضر همچنین نگرانی هایی وجود دارد در خصوص اینکه حامیان گروه تروریستی داعش از مرزهای مالزی و اندونزی عبور کنند تا به تروریستهایی که شهر ماراوی فیلیپین را حدود 5 هفته پیش تصرف کردند، ملحق شوند.

در درگیری نیروهای امنیتی با این تروریستها در شهر ماراوی تاکنون حدود 300 تروریست، 82 نیروی امنیتی و 44 غیرنظامی کشته شده اند.

«رودریگو دوترته»، رئیس جمهور فیلیپین برای جلوگیری از تخریب روابط این کشور با چین، اجازه انجام رزمایش مشترک با آمریکا را در دریای جنوبی چین نمی دهد. اما با انجام چنین رزمایشی در دریای سولو مخالفت نکرده است.

دو هفته پیش اندونزی، مالزی و فیلیپین رزمایش مشترکی را در آبهای جنوبی چین برگزار کردند.

انتهای پیام/

آمریکا و فیلیپین رزمایش دریایی مشترک برگزار می‌کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.