سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه؛

بیش از 50 درصد کارخانجات تعطیل یا نیمه فعالند

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: صنایع ایران با انبوهی از مشکلات مواجه و بیش از 50 درصد کارخانجات تعطیل یا نیمه فعالند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  عبدالرضا مصری رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه  با بیان اینکه صنایع ایران با مشکلاتی مواجهند که قیمت تمام شده تولید را برای آنها بالا می‌برد، گفت: گاهی صنایع مجبورند برای کاهش هزینه تمام شده کیفیت را فدای کمیت کنند و همین کاهش کیفیت نیز در نهایت به توان رقابتی صنایع صدمه می‌زند.

مصری از عواملی که توان رقابت صنایع را می‌کاهد یاد کرد و افزود: در ایران سود تسهیلات برای صنایع در حالت خوشبینانه 20 تا 22 درصد است، اما در کشورهای دیگر این سود حدود 2 درصد می‌باشد.

وی یادآورشد: در شرایطی که در کشورهای دیگر صنایع برای حق بیمه  10 تا 12 درصد می‌پردازند، این سهم در ایران حداقل 20 درصد است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: کارآفرین در کرمانشاه حتی نمی‌تواند یک ماشین خوب سوار شود و مردم به این دید نگاه نمی‌کنند که این فرد برای چندین نفر شغل ایجاد کرده و سفره خانه آنها را پهن کرده است و خودش هم حق دارد سود ببرد.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مشکلات بسیاری از صنایع کرمانشاه را به تعطیلی و رکود کشانده است، افزود:  55 تا 60 درصد کارخانجات مستقر در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه راکد و نیمه فعالند .

مصری ادامه داد: اگر غیر از این بود اکنون به این میزان نرخ بیکاری نداشتیم و رتبه اول کشور نبودیم.

وی گفت: مهم این است که چرا این صنایع که روزی توجیه اقتصادی داشته اند و راه افتادند، امروز باید تعطیل باشند.

 کارخانه هایی که در کشور خاک می خورند

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.