سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مژدهی آذر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کم لطفی بیمه سلامت به مطالبات داروخانه‌های کشور

رئیس انجمن داروسازان کشور گفت: تعهداتی که به طور مقطعی اجرایی می‌شود، برای ارائه خدمات و نظام سلامت مطلوب نیست و نباید به سلامت نگاه مقطعی داشت.

رهبر مژدهی آذر رییس انجن داروسازان کشور در گفت و گو با  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: تأخیر در دریافت مطالبات از سازمان‌های بیمه گر مهمترین مشکل داروخانه‌ها است که این موضوع باعث کاهش ارزش دارایی و نقدینگی داروخانه‌ها و همچنین ایجاد اختلال و برهم خوردن نظم در کار‌ها می‌شود.

وی گفت: در کشور ١٢ تا ١٣ هزار داروخانه وجود دارد که بیشترین فروش آنها از طریق بیمه‌ها انجام می‌شود و در شرایط فعلی این گرو‌ها به سختی ایفای نقش می‌کنند و بادر نظر داشتن خدمت به مردم علیرغم سختی‌ها کار خود را انجام می‌دهند.

مژدهی آذر افزود: شرایط فعلی دریافت مطالبات از سازمان تأمین اجتماعی بسیار مناسب‌تر از ادوار گذشته است، اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم و با توجه به تأخیر سایر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات در حال حاضر داروخانه‌ها برای تأمین نقدینگی شدیداً تحت فشار هستند که در عرصه مطالبات باید بگوییم بیمه سلامت به جامعه داروسازان و نسبت به مطالبات آنها کم لطفی می‌کند و این موضوع تهدیدی برای سلامت جامعه است.

وی گفت: اینکه تامین اجتماعی در شرایط فعلی مطالبات یک ماه را بصورت مقطعی بپردازد کاری از پیش نمی‌رود و هم اکنون پنج ماه از مطالبات داروخانه ها که 2 ماه آن به سال گذشته برمی‌گردد و سه ماه مربوط به سال جدید است اعتراض بسیاری از داروخانه‌ها را در بردارد.

رئیس انجمن داروسازان کشور افزود: اگر در داروخانه‌ها نارضایتی ادامه داشته باشد، عرصه تولید، توزیع دارو و در نهایت سلامت مردم به خطر می‌افتد و نظام سلامت تضعیف می‌شودکه امیدواریم دولت بحث سلامت و توزیع و تولید دارو‌ها را با پرداخت به هنگام مطالبات مدنظر قرار دهد.

انتهای پیام/

تعهدات مقطعی به نفع نظام سلامت نیست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.