سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت همه‌جانبه حوزه هنری از تولیداتی با گفتمان انقلاب

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: حوزه هنری استان بوشهر از آثاری که متعهدانه در عرصه‌های مختلف در حوزه های مختلف گفتمان تفکر اسلامی تلاش می کنند، حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امید پارسایی فر صبح امروز در آئین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره استانی تئاتر سوره در بوشهر اظهار داشت: یکی از خصایص این جشنواره بود که از اقصی نقاط استان بوشهر شاهد حضور هنرمندان عرصه نمایش بودیم که اتفاق مهمی است و آرزوی ما این است که در عرصه سینما هم این گونه باشد.

وی افزود: اعتقاد داریم هنر ما و خدمات حوزه هنری باید به سمت سایر شهرهای استان برود تا هنر استان بارورتر شود که در مدت محدودی که مسوولیت حوزه هنری استان بوشهر را پذیرفته ام با این نگاه رفتار کرده‌ام.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: نکته ای که ذکر آن حائز اهمیت است تکلیف دستگاه هنری و هنرمندان استان در مقابل پدیده های اجتماعی استان است که نوع رفتار منفعلانه یا فعال آنها باید به شکل منفعلانه یا فعال در روایت مسائل اجتماعی باشد.

وی عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های حوزه هنری در سطح کشور و استان بوشهر این است که فعالیت‌های خود را در برابر اتفاقات داخلی و بین‌المللی برنامه ریزی کنند که نمونه از آن همین واقعه سردشت و بمباران شیمیایی آن در اوائل انقلاب در دوران دفاع مقدس بود که رسانه‌های دنیا به این دغدغه بین‌المللی نپرداختند و به راحتی از کنار این تراژدی وحشتناک گذشتند.

پارسایی‌فر ادامه داد: توانمندی هنرمندان در کشور و استان بوشهر فراتر از ابعاد گوناگون کنونی است و انتظار می رود که هنرمندان با توجه به تیزیبینی خوب در عرصه ملی اهد تولید اثاری در پدیده‌های ایجاد شده باشند.

وی بیان کرد: هنرمندان نباید در خصوص مسئله تروریست که تا درون مرزهای ما کشیده شد و به یمن تلاش‌های امنیتی و رهبری داعیانه نظام حضرت آیت الله خامنه‌ای و خدمتگذاران نظام، امنیت استثنایی در کشور وجود دارد اما نقش هنرمندان ما در انواع و سایر هنرهای هفتگانه باید روشن و کارکردی باشد.

وی ادامه داد: در غرب این اتفاق به کلی افتاده که صد فیلم و یا رمان جهان بیشتر آثاری است که نسبت به مسائل اجتماعی این کشورها متعهدانه عمل کرده‌اند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر یادآور شد: برای هنرمندان ما نیز این ظرفیت با وجود اتفاقات گسترده در خاورمیانه، تحریم و زخم های آن بر پیکره مردم، شهدای حرم و دیگر مسائل ظرفیت اتفاقاتی که در تاریخ خاورمیانه و کشور ما می گذارد فرصت استثنایی برای خلق اثاری فاخر در این باب است که اگر هنرمندی بتواند در این زمینه کار کند نشان از تعهد، زمان‌شناسی و جاودانگی است.

وی تعهد هنرمندان بوشهری نسبت به اتفاقات استان و کشور را ستود و افزود: حوزه هنری در استان بوشهر بر پایه آثاری که متعهدانه در عرصه‌های مختلف واکنش نشان می‌دهند و در حوزه‌های مختلف گفتمان تفکر اسلامی وارد شده و شجاعانه حرف می‌زنند، حمایت مناسبی می‌کند

پارسایی‌فر عنوان کرد: با نگاه خوبی که در دستگاه های حاکمیتی وجود دارد از طرح های هنری استان حمایت می‌شود و امیدوارم شاهد این باشیم که افتاب هنر استان در سطح کشور با هنرمندی شما اصحاب هنر بدرخشد.

انتهای پیام /پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.