سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سود حاصل از فروش سهمیه سوخت به مرزنشینان داده می‌شود

استاندار کردستان گفت: از زمانی که طرح سهیمه سوخت برای مرزنشینان اجرایی شده این سوخت به صورت یکجا و قیمت خارجی صادر و سود حاصل از آن میان مرزنشینان تقسیم می‌شود.

عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به طرح ساماندهی مبادلات مرزی، اظهار داشت: این طرح را پس از انجام اقدامات مطالعاتی تهیه کردیم و در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی دولت در دست بررسی است.

وی افزود: تهیه و ارائه این طرح به دولت به منظور ساماندهی مشکلات کولبران بود تا بتوانیم از اتفاقاتی که برای آنها رخ می‌دهد جلوگیری کنیم.

زاهدی ادامه داد: قانونی تحت عنوان بیمه کشاورزان و عشایر در استان کردستان وجود دارد که ما کولبران را مشمول این بیمه قرار دادیم. مزایای این بیمه تا اندازه مانند تامین اجتماعی بوده که دارای امتیاز بازنشستگی و از کار افتادگی است.

استاندار کردستان با بیان اینکه همه کولبران استان که از معابر مشخص شده عبور می‌کنند شناخته شده و دارای دفترچه شناسایی هستند، تصریح کرد: بخشی از اقدامات مربوط به بیمه کولبران را انجام دادیم همچنین سهیمه سوختی هم برای ساکنان شعاع 15 کیلومتری مرز کردستان در نظر گرفته‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما قاچاق سوخت به خارج از کشور بود اما زمانی که طرح سهیمه سوخت برای مرزنشینان اجرایی شد این سوخت به صورت یکجا توسط پیمانکاران با قیمت خارجی صادر و سود حاصل از آن هم میان خانواده‌های مرزنشینان تقسیم می‌شود.


انتهای پیام/

 

آخرین وضعیت بیمه کولبران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.