سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

ارتباط 18 درصدی مردم فارس با پرونده های قضایی

۱۸ درصد از مردم استان فارس درگیر پرونده قضایی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد رحمانیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با اشاره به ارتباط ۱۸ درصدی مردم استان با پرونده‌های قضایی گفت: تنها راهی که می‌شود به طور اساسی مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را حل کرد پیشگیری است.

وی بیان کرد: پیشگیری، از ارکان مهم رسانه‌ها است، که با ایجاد حسایت در جامعه، دستگاه‌های دولتی و مطالبه گری باعث روند یک حرکت پیشگیرانه در این زمینه می‌شود.

 

رحمانیان تصریح کرد: در مجموع ورود پرونده به مراجع قضایی و شورا‌های حل اختلاف ۴۳۶ هزار و ۹۷۷ فقره بوده و در بحث رسیدگی هر قاضی به بیش از ۶ پرونده رسیدگی کرده که در مقایسه با سال ۹، ۴ پارسال شاهد رشد ۴ و ۷ دهم درصدی ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی بوده ایم.

معاون دادگستری فارس ادامه داد: به ازاء هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان پنج هزارو ۹۸ فقره پرونده وارد و در مجموع با شورا‌های حل اختلاف به ازاء هر ۱۰۰ هزار نفر ۹ هزار و ۷ فقره پرونده وارد شده که نشان می‌دهد ۱۸ درصد مردم استان درگیر پرونده‌های قضایی بوده اند.

 

وی با اشاره به وضعیت جرائم در فارس، اضافه کرد: بالاترین تصادفات رانندگی با رشد ۱۵ و ۶ دهم درصدی، توهین به اشخاص عادی با رشد ۱۰ و ۶ دهم درصد، ۷ و ۲ دهم درصد رشد جرم تخریب و صدور چک ۱۴ و ۴ دهم درصد کاهش داشته است.

 

رحمانیان در خصوص جرائم حقوقی اظهار کرد: مطالبات چک و طلاق ۵ و ۲ دهم درصد رشد و ۳ و ۳ دهم درصد نیز رشد دعاوی مهریه بوده است.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس اضافه کرد: در ۲ ماه آخر پارسال در مقایسه به ۲ ماه نخست امسال میزان ورودی به زندان‌های فارس ۱۳ و ۴ دهم درصد افزایش و خروجی زندان‌ها نیز ۲۵ و ۱۶ دهم درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.