سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طحانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

ابهام صورت‌های مالی از عوامل تاثیرگذار در تعویق عرضه وپسا

یک کارشناس بازار سرمایه گفت:در پی ابهامات بوجود آمده در گزارش‌های مالی، عرضه اولیه سهام وپسا در روز شنبه ۳ تیرماه به تعویق افتاد چرا که نیاز به زمان بیشتری برای بررسی کارشناسانه داشت.

مهدی طحانی در گفگتو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به عدم عرضه وپسا در بورس اظهارداشت: در پی ابهامات بوجود آمده در اطلاعات و گزارش‌های مالی شرکت سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس، عرضه اولیه سهام این شرکت در روز شنبه ۳ تیرماه به تعویق افتاد چرا که نیاز به زمان بیشتری برای بررسی کارشناسانه داشت.


وی با اشاره به اینکه ابهام صورت‌های مالی از دیگر عواملی به تعویق افتاده این نماد شده،عنوان کرد: از نظر فعالان اقتصادی، شناسایی ارزیابی بالا و دارایی‌ها و سود آنها مورد شناسایی قرار گرفت که همین امر موجب اعتراض فعالان شده و قرار بر این است تا زمان عرضه وپسا به تعویق بیافتد.


در ادامه امیر هامونی مدیرعامل فرابورس درخصوص عدم عرضه وپسا گفت: به درخواست تحلیلگران و نیاز آن‌ها به زمان بیشتر برای بررسی‌های کارشناسانه در جلسه‌ای که برگزار شد تصمیم بر آن شد تا عرضه به تعویق بیفتد.


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه به موجب قانون تاییدمزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت‌ها یا طرح‌های مرتبط با اوراق بهادار بر عهده سازمان بورس نیست، یادآور شد: این موارد در همه بورس‌ها توسط نهاد‌هایی مثل مشاوران پذیرش، مشاوران سرمایه گذاری و تحلیلگران بررسی شده و به اطلاع اهالی بازار می‌رسد، ضمن آنکه مواجهه معامله گران با عرضه‌های اولیه تا پیش از این به این شکل نبود و به نظر می‌رسد شاهد بلوغ فضای تحلیل و مشاوره برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه هستیم.

انتهای پیام/

جزییات تعویق در عرضه نماد وپسا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.