سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

صیاد متخلف قربانی صید

صیاد 31 ساله اهل یکی از شهرستان های همجوار که قصد صید ماهی با موتور برق را در رودخانه زاب سردشت داشت بر اثر برق گرفتگی و ایست قلبی جان خود را از دست داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،جوان کردستانی که برای  صید ماهی راه طولانی را پیمود تابه رودخانه زاب سردشت بیایید وماهی شکار کند خود شکار بی مبالاتی خود شد و جان را در راه صید ماهی از دست داد.

این جوان 31 ساله برای صید باخود موتور برق آورده بود تا بتواند در اطراف روستای رزگه ، از رودخانه پرماهی زاب ،در زمان کم ماهی زیاد شکار کند اما تا سیم موتور برق را در آب انداخت دچار برق گرفتگی شد و پیش چشمان دیگر گردشگران و تفریح کنندگان جان داد.

روابط عمومی اورژانس بیمارستان سردشت هم در این زمینه اعلام کرد ماموران فوریت های پزشکی پس از اطلاع  شاهدان به محل رفتند اما قبل از هر گونه رسیدگی پزشکی صیاد جان باخته بود.

در همین حال اداره محیط زیست سردشت  نسبت به برداشتهای غیر مجاز ماهی از منابع آبی با توجه به فصل تخم ریزی  ماهیان هشدار داد واز مردم خواسته این نوع کارها نوعی نسل کشی و از بین رفتن کامل آبزیان بومی و تهدید بزرگ برای منافع عمومی است.

خال بایزیدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت  از مردم به خصوص روستائیان و زاب نشینان خواست برای حفظ اکوسیستم و سیمای زیست محیطی منطقه از هرگونه صید با موتور برق خودداری کنند.

آبگیری سد سردشت باعث شده رودخانه های پایین دست که سالیان قبل محل زندگی ماهیان بود به حالت خشک در آید وماهی ها در برکه ها وگودالهای کوچک گرفتار شوند همین وضعیت سبب شده برخی ها از این نوع روشهای نادرست برای صید ماهی اقدام کنند.

خالد بایزیدی در زمینه استحصال ماهی از این گونه مکانها هم توصیه کرد: مکان هایی که در حال خشک شدن هستند، به خاطر جلوگیری از تلفات آبزیان، اشخاص می توانند با تور صیادی اقدام به جمع آوری ماهیان کنند، در غیر اینصورت با هرگونه صید غیرمجاز برخورد خواهد شد.

 

انتهای پیام/ع

  

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.