وی ادامه داد: هر سندی در حوزه آموزشی و علمی باید از مجرای شورای عالی انقلاب فرهنگی یا مجلس شورای اسلامی عبور کند چراکه این مراجع محل قانونگذاری هستند، اما در سند ۲۰۳۰ این مراحل طی نشده است.
دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان بیان کرد: از جنبه هویتی نیز سند ۲۰۳۰ استقلال هویتی و فرهنگی ما را نشانه گرفته و این مغایر با مبانی دینی و اسلامی ما است.
علامتی افزود: زمانی که عقلای نظام بر اساس مبانی دینی و اسلامی و دستور رهبری سند بسیار متقن تحول بنیادین را آماده و تصویب کردند پذیرفتن سند ۲۰۳۰ موضوعیت ندارد؛ زیرا اصل کار در کشور اجرایی سازی سند تحول است.
وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین و رابطه آن با سند ۲۰۳۰ را از سه منظر میتوان مورد توجه قرار داد، گفت: ماهیت حقوقی این سند هر معاهده و قرار دادی که از سوی موسسات یا مراکز فرهنگی علمی و آموزشی بخواهد پذیرفته شود طبق قانون اساسی باید مراجع قانونی را طی کند و با توجه به اینکه سند ۲۰۳۰ این مراحل قانونی را طی نکرده وجاهت قانونی نداشته و پذیرفته نیست.
دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان با اشاره به اینکه به لحاظ ماهیتی با مطالعه سند ۲۰۳۰ میبینیم که به طور مستقیم هویت فرهنگی و استقلال کشور را نشانه رفته است، تصریح کرد: این سند یک کاپیتولاسیون فرهنگی است وبه دنبال ایجاد جامعه سکولاری در بین جوامع مختلف است بنابراین با استقلال و هویت ایرانی اسلامی ناسازگار است.
علامتی یادآور شد: مبانی دینی و فرهنگی و انقلابی این اجازه را نمیدهد که پذیرشی را از سوی مراجع مختلف در حوزه ۲۰۳۰ داشته باشیم و حاکمیت و استقلال کشور به ما یاد داده که در همه موارد مبتنی بر دین اسلام استقلال خود را حفظ کرده و از هر گونه وابستگی به دور باشیم، بنابراین ما سند تحول داریم و راهنمای علمی آموزشی ما باید از سیاستهای سند تحول پیروی کند.
انتهای پیام/