سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

بهره مندی بیش از دو هزار مشمول غایب از طرح جریمه نقدی در خراسان‌ شمالی

از ابتدای طرح جریمه نقدی تاکنون دو هزار و 255 نفر در استان از آن بهره مند شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛، موسی زاده معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی گفت: همه مشمولان غایب و سربازان فراری که تا پایان سال جاری بیش از هشت سال غیبت داشته باشند، در شمول این معافیت قرار گرفته و می توانند حداکثر تا پایان شهریور ماه با مراجعه به دفاتر پلیس +10 درخواست خود را ثبت کنند.

وی افزود: افرادی که تمایل داشته باشند جریمه نقدی خود را به صورت اقساطی واریز کنند، پس از ثبت درخواست و مشخص شدن میزان جریمه ، یک سوم آن را به صورت نقدی و مابقی جریمه را نیز تا پایان سال جاری تسویه حساب کنند.

موسی زاده اظهار کرد: مشمولان غایبی که بیش از هشت سال غیبت داشته و خود مشمول ( نه خانواده) تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشد از 50 درصد تخفیف برخوردار شده و می‌توانند با پرداخت  50 درصد باقیمانده کارت معافیت دریافت کنند.

وی افزود: مشمولان غایبی که بیش از 50 درصد جریمه نقدی خود را واریز کنند، می توانند از خدمات انتظامی و استخدامی به جزء ثبت نام گواهینامه که منوط به پرداخت کل جریمه است، برخوردار شوند.

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی گفت: مبلغ جریمه متناسب به میزان تحصیلات از 100 میلیون ریال برای مشمولان زیر دیپلم  و تا 500 میلیون ریال نیز برای پزشکان متخصص غایب است.

موسی زاده یادآورشد: همه مشمولان غایب از فرصت پیش آمده و معافیت جریمه نقدی نهایت استفاده را کنند و یا به خدمت سربازی اعزام شوند، زیرا ممکن است در سال آینده این قانون متوقف و یا محدودیت های آن برای مشمولان غایب افزایش یابد.

انتهای پیام/ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.