سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد:

تولید سالانه ۵۶۰ هزار تن محصولات کشاورزی در بروجرد

امینی از فعالیت ۳۵ درصد جمعیت شهرستان بروجرد به طور مستقیم در بخش کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛  رضا امینی مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و بارندگی‎‌های مناسب در بروجرد، حوزه کشاورزی این شهرستان از رونق قابل توجهی برخوردار است.


وی با اشاره به فعالیت مستقیم ۳۵ درصد شهروندان بروجردی در حوزه کشاورزی عنوان کرد: سالانه حدود ۵۶۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی با ارزش تقریبی هزار میلیارد تومان در شهرستان بروجرد تولید می‎شود که نشان از ظرفیت و پتانسیل قابل توجه بخش کشاورزی آن دارد.


مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: خوشبختانه فرهنگ خوبی در بین کشاورزان و باغداران بروجردی وجود دارد و توان و تسلط آن‌ها در فعالیت‎‌های تولیدی ستودنی و تحسین‎برانگیز است.


امینی با بیان اینکه در هر فصل از سال فعالیت‎‌های مختلفی در حوزه کشاورزی بروجرد انجام می‎شود، افزود: در سه ماهه نخست امسال که فصل داشت محصولات بود، کار مبارزه با علف‎‌های هرز و سن مادر و پوره سن در سطح این شهرستان انجام شد.


وی در ادامه گفت: در مرحله مبارزه با سن مادر در حدود ۱۴ هزار هکتار از اراضی گندم و جو آبی و دیم و در بخش مبارزه با پوره سن در قریب به ۷۵۰۰ هکتار از اراضی اقدامات لازم انجام شده است که نقش بسیار موثری در کیفیت و کمیت محصولات تولیدی دارد.


مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: شهرستان بروجرد بزرگترین تولیدکننده سیب در استان لرستان محسوب می‎شود و سالانه حدود ۴۰ هزار تن سیب تولید می‎کند.


امینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اکنون محصولات سیب تولیدی این شهرستان در سه سردخانه با مجموع ظرفیت ۹ هزار تنی نگهداری می‎شوند، البته این ظرفیت باید حداقل به ۲۰ هزار تن افزایش یابد.


وی گفت: با توجه به حمایت‎‌های مناسب دولت از حوزه کشاورزی آمادگی لازم برای پرداخت تسهیلات وجود دارد، تا در کنار افزایش تعداد سردخانه‎ها، شاهد رونق بیشتر تولیدات باغی و صنایع تبدیلی در شهرستان بروجرد باشیم.


مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به اینکه دو واحد صنایع تبدیلی بروجرد فعال نیستند، گفت: تاکنون در مجموع مجوز حدود ۳۰ هزار تنی برای ایجاد سردخانه و صنایع تبدیلی صادر شده است، اما به دلیل ناتوانی سرمایه‎گذاران در در تامین وثایق لازم منجر به ساخت واحد نشده‎ است.


انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.