سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

رسیدگی به نیازمندان و محرومان جامعه نباید فراموش شود

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: مسئولین باید همکاری و همراهی کنند تا محرومیت به حداقل برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت الله اسد الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه های نماز عید سعید فطر در شیراز گفت: خداوند امروز را به دو ویژگی قرار داده اول عید مسلمین و دوم برای اهل بیت(ع) ابزار کرم و شرف و عزت قرار داده است.

امام جمعه شیراز افزود: تفاوت عید مسلمانان و مسیحیان این است که عید مسیحیان بعد از مائده آسمانی بود اما عید مسلمانان پس از یک ماه روزه داری یا اعمال عمره و حج است.
آیت الله ایمانی بیان کرد: ویژگی دین اسلام است که مسلمانان با گرسنگی و هزینه کردن راه خود ایمان خود را محکم کردند.

وی ادامه داد: یک ماه عبادت انجام دادید رسیدگی به محرمان داشتید و امروز را عید گرفتید اما کوشش کنیم محرومان در یک روز رسیدگی نشوند و سایر ایام فراموش شوند بلکه باید همواره مد نظر باشند.

آیت الله ایمانی اظهار داشت: محرومیت در مناطقی از شهر شیراز برای مردم زیاد است و مشکلات زندگی آنها را گرفتار کرده و اختلافاتی میان رسیدگی به آنها با دیگران وجود دارد.

وی تاکید کرد: طرحی سپاه دارد برای مناطق محروم در حد خودشان که مسئولین باید همکاری و همراهی کنند تا محرومیت به حداقل برسد.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: هسته های انسانی در مناطق محروم تشکیل شود و جمعیتی از مومنین و جوانان در این مناطق شکل بگیرد که حداقل ها شکل گیرد، مدرسه وجود ندارد.

امام جمعه شیراز افزود: ضرورت بهداشت، فرهنگ، امنیت و پاسخگویی به اشتغال آن ها، بسیج سازندگی برای اشتغال آن ها کار می کند اما باید همکاری شود تا مشکلات از بین برود.

آیت الله ایمانی ادامه داد: جایی که خیرین هستند و ۲۰۰ میلیارد تومان برای بیمارستان کمک کردند و همواره پیشقدم هستند چرا باید در شیراز چنین مناطقی باشد که در برخی آب نداشتند و تحریم آب شده بودند.

وی اظهار کرد: بارها به مسئولین گفتم حال باید دید بعد از این ماه حاضر هستند کاری کنند اما خود مردم باید وارد شوند و خیرین و مردم به طرح سپاه کمک کنند.

آیت الله ایمانی با اشاره به مذاکرات و روابط آمریکا با عربستان بیان کرد: این ارتباط با 3 منظور شکل گرفته که نخستین هدف آن بالابردن موج تحریم‌ها علیه ایران است، هدف دوم ایجاد ترور است به همین دلیل جریان‌های ترور را در کشور به‌راه انداختند و هر روز گروه‌های تروریستی در گوشه و کنار کشور دستگیر می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه هدف سوم نفوذ با استفاده از عناصر داخلی است، نتصریح کرد: فضاسازی و جوسازی برای ناامن جلوه دادن ایران اسلامی از دیگر اهداف دشمن است که با استفاده از عناصر نفوذی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید با هوشیاری نسبت به این مسائل برخورد کرد، افزود: مردم اگر مورد مشکوکی دیدند به مسئولان گزارش دهند چراکه این ها به دنبال ایجاد جنگ روانی در کشور هستند.
انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.