سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

اجرای 220 میلیارد تومان پروژه در رودخانه‌های مرزی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: یکی از اقدامات این وزارتخانه در استان اجرای 220 میلیارد تومان پروژه در رودخانه‌های مرزی استان است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛اقبال شاه‌نظری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج، گفت: فرهنگ‌سازی برای استفاده درست از آب یک ضرورت است که باید رسانه‌ها آن را به عنوان یک مسأله مهم و حیاتی تلقی کنند و به آن بپردازند.

وی افزود: حدود 92 درصد آب در کردستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که با مصرف درست، دقت در زمان آبیاری، استفاده از تکنولوژی روز و سیستم‌های نوین آبیاری و کشت متناسب با شرایط منطقه و نیاز به آب کمتر، ضمن جلوگیری از افزایش بی‌رویه آب، راندمان و بهره‌وری نیز افزایش خواهد یافت.

 شاه نظری بیان کرد: کل مصارف آب شرب استان کردستان 7 درصد و کمتر از یک درصد هم در بخش صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد که با رعایت در مصرف و صرفه‌جویی در بخش کشاورزی می‌توان آب را بدرستی مدیریت کرد.

 وی یادآوری کرد: اتفاقات و کم‌توجهی‌هایی که در طول سال‌های گذشته به موضوع آب شده است، تا 20 سال آینده قابل جبران نیست هر چند تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت می‌گیرد.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با نگرانی از برخی اظهارنظرها در خصوص وزارت نیرو و عملکرد آن در استان کردستان، یکی دیگر از اقدامات این وزارتخانه در استان را اجرای 220 میلیارد تومان پروژه در رودخانه‌های مرزی استان است.  

شاه‌نظری در پایان سخنان خود، میزان مصرف سالیانه آب در استان کردستان را یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب عنوان کرد که حدود 60 درصد آن از آب‌های زیرزمینی استحصال می‌شود.

انتهای پیام/ م ح 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.