سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

764 روستایی استان از آب شرب بهداشتی برخوردارند

مسئول روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: 764 روستایی استان از آب شرب بهداشتی برخوردارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ عزیزی مسئول روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت:  استان زنجان دارای  903 روستا است  که از این تعداد 764 روستا تحت پوشش آبفار استان می باشد و سلامت آب آشامیدنی روستاهای تحت پوشش امور آب و فاضلاب روستایی استان زنجان در حد مطلوب می باشد.

وی افزود: سلامت آب شرب روستاهای غیر تحت پوشش نیز که شامل 139 روستای مد نظر مدیر گروه بهداشت محیط است از دغدغه های آبفار استان زنجان است که در این خصوص شرکت آبفار مواد گند زدا (پرکلرین) برای گند زدایی آب آشامیدنی در اختیار مراکز بهداشت جهت توزیع قرار می دهد.

وی همچنین با اشاره به فیلم خبری به شماره ۶۱۳۳۴۸۰ در مورخ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ گروه شهروند خبرنگاران واحد زنجان با عنوان "آب شرب شکلاتی در قره بوته"گفت: روستای قره بوته نیز جزو روستاهای است که همیشه مورد پایش سلامت آب شرب قرار می گیرد.

عزیزی ادامه داد: اما بدلیل بافت خاکی و لب شوری آب شرب منطقه  اهالی از دستگاه تصفیه آب خانگی که خود مشترکین تهیه نموده اند استفاده می نمایند که به علت عدم تعویض به موقع فیلتر دستگاه , آب رنگی از شیرهای آب استحصال می شودکه مربوط به عدم تصفیه مناسب دستگاه تصفیه خانگی بوده است.

گفتنی است: کیفیت آب آشامیدنی روستاهای مذکور از طریق شبکه بهداشت به لحاظ بهداشتی مورد تأیید می باشد.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
فاطمه غایبی
۰۹:۴۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
وضعیت آب مادرروستای حسن ابدال افتضاح است ب قدری آلوده ایت که رنگش قهوه ای شده