سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

انجام موفقیت آمیز پیوند قلب در بیمارستان امام رضا(ع)

عمل پیوند قلب با موفقیت در مرکز پيوند قلب و ریه بیمارستان امام رضا (ع) دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،دکتر محمد عباسی رییس تیم جراحی قلب بیمارستان امام رضا(ع) گفت: این عمل بر روی یک آقای ۴۳ ساله ساکن مشهد مبتلا به نارسایی حاد قلبی که سال ها با مشکلات قلبی مواجه بود با موفقیت انجام شد.

 

وی افزود: قلب اهدایی این عمل از بانوی جوان ۲۱ ساله که دچار مرگ مغزی شده بود، در مرکز دياليز و پيوند اعضا منتصريه دريافت و در بيمارستان امام رضا(ع) به بيمار پيوند زده شد.

 

رییس تیم جراحی قلب بیمارستان امام رضا(ع)گفت: گيرنده قلب در بخش ICU این مرکز تحت مراقبتهای ویژه پزشکی تیم درمان قرار دارد ودر شرایط نسبتا مساعدی به سر می‌برد و پس از چند روز به بخش قلب انتقال خواهد يافت.

 

وی افزود: روند پيوند قلب زماني آغاز مي شود که بيمار با نارسايي قلبي پيشرفته به مرکز پيوند قلب مراجعه مي کند و توسط متخصص قلب ارزيابي مي شود و اگر واجد شرايط بود در ليست انتظار پيوند قرار مي گيرد.

 

دکتر عباسی گفت: بيشتر بيماران که به مرکز پيوند قلب و ریه بیمارستان امام رضا(ع) مراجعه مي کنند نارسايي قلبي شديد و لا علاج دارند و این نارسايي ممکن است در اثر بيماري عروق کرونري، بيماريهاي مادرزادي قلب، عفونت ويروسي قلب، بيماريهاي دريچه اي و ماهيچه هاي قلب بوجود آمده باشد.

 

انتهای پیام// م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.