سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

علوم پزشکی احداث آلاچیق را بر آب آشامیدنی مردم یاسوج ترجیح می‌دهد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: علوم پزشکی احداث آلاچیق را بر آب آشامیدنی مردم یاسوج ترجیح می‌دهد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ سید علی لدنی و به مناسبت هفته ملی آب در جمع اصحاب رسانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از اول تا هفتم تیرماه هر سال هفته گرامی داشت ملی آب نام‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: این هفته روزهایی دارد که هر روز به موضوعاتی اختصاص یافته است که خیلی جامع نسبت به سال‌های گذشته موضوعاتی مثل خانواده و مدیریت مصرف درآمده است.

وی مروری بر وضعیت تاسیسات آب و فاضلاب داشت و گفت: ۱۵۲ هزار فقره مشترک آب، ۳۵ هزار مشترک فاضلاب و دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در استان داریم.

وی گفت: حجم آب تولیدی ما در سال ۸۳ میلیون مترمکعب است و ۹۵ میلیارد توامان مبلغ قراردادهای در دست اجرای ما در شهرهای مختلف استان است.

در سه ماهه اول امسال هزار و ۳۱۶ مورد رفع شکستگی و تعمیرات شبکه در استان داشتیم و در سال ۹۵ در بحث کشف انشعابات غیر مجاز ۵ هزار و ۵۲۰ فقره انشعاب غیر مجاز داشتیم و امسال تاکنون نیز کشف ۹۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز داشتیم.

وی به افزایش ۶۰ درصدی مشترکین فاضلاب استان در طول این دولت اشاره کرد و گفت تعداد مشترکین آب ما نیز در این چهار سال ۲۶ درصد افزایش داشته است.

در استان کهگیلویه و بویراحمد از ۶ شهری که دارای تنش آبی بودند ۲ شهر آن‌ها یعنی لنده و چیتاب از تنش آبی خارج شدند و اکنون فقط یاسوج، سوق مادوان و دیشموک دارای تنش آبی هستند.

وی در ادامه با انتقاد شدید از دانشگاه علوم پزشکی با بیان این که حکم شورای تامین استان کهگیلویه و بویراحمد را داریم اظهار کرد: شورای تامین تصریح کرد که لازم است که آب و فاضلاب در اسرع وقت نسبت به آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه آب اضطراری یاسوج اقدام کند و هیچ دستگاهی نباید جلوگیری کند.

وی گفت: دوستان ما در علوم پزشکی جلوی این دستور ایستاده‌اند و اجازه نداده‌اند که تصفیه‌خانه اضطراری ساخته شود پروژه‌های که مستقیما با زندگی مردم سر و کار دارد و شهر یاسوج اکنون دچار تنش آبی است.

 

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.