سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

کودکان بیشترین قربانیان موادمخدر در استان هستند

کودکان بیشترین قربانیان موادمخدر در استان هستند و تاکنون ۱۹۱ کودک در این راستا درمان شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛علی زندی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی از رشد ۱۵۱ درصدی کشفیات موادمخدر در دو ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خراسان جنوبی خبر داد.

وی با بیان اینکه به زودی نزدیک به 30 تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی امحاء می‌شود،افزود:در حال حاضر 420 نوع موادمخدر به ثبت رسیده است.

زندی گفت:بیش از 19 هزار معتاد در خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد 16 هزار نفر مرد و 3 هزار نفر زن هستند.

علی زندی افزود:تاکنون اقدامات خوبی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و مقابله‌ای توسط همکاران ما انجام شده است و در سال گذشته با همکاری سپاه و مرزبانی بیش از 32 تن انواع موادمخدر در استان خراسان جنوبی کشف و ضبط شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در خراسان جنوبی با بیان اینکه در دو ماه گذشته 6 تن و 883 کیلوگرم انواع موادمخدر با پشتوانه و حمایت‌های دستگاه‌های قضایی در استان کشف و ضبط شده است،گفت:این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 151 درصد رشد داشت.

وی افزود:در حوزه بزرگسالان جزء استان‌های خط قرمز نیستیم اما در حوزه کودکان، آنها بیشترین قربانیان اعتیاد هستند که خواسته یا ناخواسته درگیر این پدیده شوم شدند.

زندی اظهار کرد:191 کودک معتاد را در خراسان جنوبی درمان کردیم و اقدامات خوبی در این راستا انجام شد و در حوزه پشتیبانی نیز کشف‌های جدید و اقدامات ارزنده‌ای انجام شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در خراسان جنوبی با درخواست از نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مبنی بر اینکه امامان جماعات و جمعه در زمینه موادمخدر و خطرات آن اطلاع‌رسانی کنند،گفت:یکی از مهم‌ترین بستر اجتماعی شدن موادمخدر اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی نسل جوان از خطرات و آسیب‌های آن است چرا که امروزه بسیاری از افرادی که گرفتار موادمخدر شده‌اند معتقدند که نسبت به مضرات آن بی‌اطلاع بودند.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.