سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد از اعطای تسهیلات و ایجاد تعهدات به بنگاه‌های کوچک و متوسط به شرط ایجاد اشتغال و افزایش تولید خبر داد و گفت: سود این تسهیلات نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ مجید محنائی گفت: دستورالعمل تامین منابع مالی بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی کوچک و متوسط ابلاغ شده و برهمین اساس اعطای تسهیلات و ایجاد تعهدات به بنگاه‌های کوچک و متوسط به شرط ایجاد اشتغال و افزایش تولید بزودی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این دستورالعمل توسط بانک مرکزی به بانک‌ها و موسسات اعتباری برای سال 1396 ابلاغ شده است عنوان کرد: بر اساس مفاد این دستورالعمل، اعطای تسهیلات و ایجاد تعهدات به بنگاه‌های کوچک و متوسط از طریق معرفی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به بانک‌ها انجام می شود.

محنائی ابراز کرد: بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی و اقتصادی دارای توجیه فنی، مالی و اقتصادی مناسب و بازار فروش می‌توانند از تسهیلات ابلاغی بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: به موجب مصوبه هیئت وزیران، شرکت‌ها و واحدهای کوچک و متوسط تولیدی، صنعتی و کشاورزی، از شرایط نداشتن بدهی غیرجاری، چک برگشتی، رعایت نسبت مالکانه و مفاد آئین نامه رعایت شاخص‌های مالی در اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط بانک‌های دولتی به منظور بهره مندی از تسهیلات و تعهدات مستثنی هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: مبلغ بدهی‌های غیرجاری بنگاه‌های کوچک و متوسط نباید بیش از تسهیلات درخواستی و همچنین سقف چک‌‌های برگشتی این بنگاه‌ها نباید از 25 درصد تسهیلات درخواستی بیشتر باشد.

محنائی تصریح کرد: براساس دستورالعمل بانک مرکزی، بانک‌های عامل موظفند قراردادهای مربوط به تخصیص زمین توسط شرکت شهرک‌های صنعتی ایران و همچنین شرکت‌های تابعه برای اجرای طرح‌های صنایع روستایی و پروژه‌های دامداری و آبزیان و زراعت که حسب مورد، موافقت اصولی آن‌ها توسط جهاد کشاورزی صادر شده را در قبال وثیقه تسهیلات اعطایی بپذیرند.

 

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.