سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

راهپيمايي روز قدس از بركات انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از همدان آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌ محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره  به  گرامیداشت روز جهانی قدس افزود: امروز در 900 شهر ایران اسلامی  مردم در راهپیمایی با شکوه  روز قدس شرکت کردند.

وی ادامه داد: در 180 کشور جهان نیز فریاد شعارمرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل طنین انداز شد.

ایت الله محمدی خاطر نشان کرد: وجود پربرکت امام راحل وتدبیر ایشان درنامگذاری آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس موجب شد تا مسئله فلسطین  فراموش نشود.

امام جمعه همدان با بیا ن اینکه  وجود امام بزرگوار مایه برکت بوده وهست اظهار داشت: امروز راهپیمایی باشکوه مردم ما را بیشتر به یاد امام خمینی(ره) انداخت .

وی افزود: هم اکنون در کشور 800 نماز جمعه برگزار می‌شود و امام هم فرمودند که اگر انقلاب هیچ دستاوردی نداشت برگزاری نماز جمعه برای آن بس بود.

نماینده ولایت فقیه در استان همداناظهار داشت:  امروز شاهد ترویج فرهنگ استکبارستیزی در دنیا هستیم که باید آن را قدر بدانیم.

امام جمعه همدان به  کسانی که معتقدند عراق و سوریه به ما ربطی ندارد اشاره کرد واضافه کرد: مردم عراق و سوریه مسلمان هستند و باید مسلمان به داد مسلمان برسد.

وی گفت: اگررشادت های مدافعان حرم نبود رژیم صهیونیستی اکنون در خانه ما بود وباید از فرزندان جمهوری اسلامی که با ایثار گذشت جان خود را فدا می کنند قدردانی کنیم.

وی اضافه کرد: اگر سپاه قدرتمندانه و با موشک ذوالفقار 170 داعشی را به هلاکت رساند، این پیام برای ترامپ و آل سعود بود و در این جا باید به آل سعود که می‌گفت جنگ را به داخل ایران می‌بریم، بگوییم شما که سربازان خود برای کودک‌کشی در فلسطین نیز از سایر کشورها قرض می‌کنید، دلتان را به چه خوش کرده‌اید.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه داعش انگیزه جنگ ندارد و تنها دست به ترور می‌زند، گفت: در جنگ هشت ساله تحمیلی نیز در حالی که باید کشورهای مختلف از جمهوری اسلامی دفاع می‌کردند، دست به حمایت از ظالم زدند.

محمدی با اشاره به اینکه باید در برابر دفاع از مظلوم احساس مسوولیت کنیم ادامه داد: باید برای سرنگونی ظالم به هر نحو که شده جنگید.

وی در خطبه دوم نیز با اشاره به تعیین زکات فطره روزه‌داران اظهار کرد: اگر قوت غالب افراد نان باشد، زکات فطره به ازای هر نفر 6 هزار تومان خواهد بود و اگر برنج قوت غالب باشد، بنا به نرخ مصوب آن زکات تعیین می‌شود.

 انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.