سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

برگزاری دوره آموزش اقتصاد مقاومتی در فارس

یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت دوره آموزش در راستای اقتصاد مقاومتی در ۲۵ شهرستان استان فارس برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حشمت کوشکی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با بیان اینکه یک میلیون و 400 هزار نفر ساعت آموزش در راستای اقتصاد مقاومتی در 25 شهرستان استان فارس انجام شده است، اظهار داشت: تعهد ما یک میلیون و 135 هزار نفر ساعت آموزش در این زمینه بوده است.

کوشکی افزود: در هر شهرستان یک دهستان برای انجام این آموزش‌ها انتخاب شده بود و در مجموع 5 هزار و 835 نفر دوره از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: 35 درصد از آموزش‌ها در بخش کشاورزی و رشته‌های پروش قارچ، گیاهان دارویی و زعفران بوده است.

کوشکی اظهار کرد: 32 درصد این آموزش‌ها نیز در بخش صنعت و در رشته‌هایی مانند برق و جوشکاری بوده و 31 درصد آن ها نیز در حوزه خدمات و در رشته‌هایی مانند خیاطی، قالیبافی و صنایع دستی بوده است.

وی با بیان اینکه در مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت تاکنون 2 هزار و 850 نفر ثبت‌نام کرده‌اند آخرین مهلت ثبت‌نام متقاضیان را 23 تیرماه عنوان و بیان کرد: استان فارس از نظر تعداد افراد شرکت‌کننده در مسابقات استان دوم محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس همچنین از صدور 80 هزار کارت هوشمند مهارت در استان فارس خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر گواهی‌نامه‌های الکترونیکی در استان فارس کاملا به روز صادر می‌شود و متقاضی بلافاصله بعد از درخواست گواهی‌نامه خود را دریافت می‌کند.
انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.