سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنگنده‌های روس 14 هواپیمای جاسوسی را در هفته گذشته شناسایی کردند

بر اساس گزارش رسانه‌های روسیه، در هفته گذشته چند هواپیما و پهپاد جاسوسی به مرزهای هوایی این کشور نزدیک شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، یک روزنامه وابسته به ارتش روسیه اعلام کرد در روزهای گذشته، جنگنده‌های این کشور در پاسخ به نزدیک شدن 23 هواپیما – که بیشتر آن‌ها متعلق به آمریکا بوده اند – به مرزهای روسیه، به این مناطق اعزام شده اند.

این روزنامه تخمین زد هواپیماهای آر‌سی-135 آمریکایی و پهپادهای «گلوبال هاوک» این کشور در 10 ماموریت شناسایی در نزدیکی مرز هوایی روسیه دخیل بوده اند. 4 ماموریت دیگر از جانب هواپیماهای نروژی و 3 ماموریت نیز از جانب هواپیماهای جاسوسی سوئد انجام شده است.

آژانس‌های دفاعی روسیه، هرکدام از هواپیماهای نیروهای هوایی انگلیس و فرانسه را 2 بار شناسایی کرده اند. همچنین بر اساس گزارش این روزنامه، هواپیماهای ژاپنی و پرتغالی نیز به مرزهای هوایی روسیه نزدیک شده اند.

تعداد رویارویی‌های هوایی که در آن جنگنده‌های روسیه و ناتو دخیل هستند از سال گذشته میلادی که نیروهای نظامی به رهبری آمریکا در بخش غربی مرز روسیه مستقر شدند، افزایش یافته است.

خبرنگار اسپوتنیک روز چهارشنبه گزارش داد یک جنگنده اف-16 متعلق به ناتو، به هواپیمای حامل «سرگئی شویگو»،  وزیر دفاع روسیه، نزدیک شده بود. یک جنگنده روسی، جنگنده اف-16 را از این منطقه دور کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.