به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بوئینگ 787 دریم لاینر، شاهکاری در بین جتهای مسافربری است، هواپیمای پهن دو موتوره با توان جابجایی 210 تا 330 مسافر که سال 2008 توسط شرکت بوئینگ رونمایی شد، سطح انحنای بالای هواپیما، دم معمولی، دماغهای متفاوت، مصرف سوختی به نسبت بالاتر و بدنهای با مقدار کامپوزیت بیشتر تنها برخی از ویژگیهای این غول مسافربری است.
نام ابتدایی این جت 7E7 بود که پس از چندی به نام فعلی تغییر پیدا کرد. به محض رونمایی از هواپیما تعداد 800 فروند از این شاهکار مهندسی به فروش رسید، بزرگترین خریدار آن یک شرکت ژاپنی با 55 سفارش بود. در نهایت با یکسال تاخیر، سال 2011 بود که بوئینگ 787 راه آسمان را پیش گرفت و به جابجایی مسافرین مشغول شد.
تصاویر زیر بخشهایی از مراحل ساخت فضای درونی و بیرونی این هواپیما است، موتور، کابین، بدنه داخلی و نمای بیرونی که به وضوح تکنولوژی پیشرفته بکار رفته داخل آن را به نمایش میگذارد.
بد نیست در خصوص نقص فنی این هواپیما هم مطلبی کوتاه بدانید؛ تا کنون یک مورد فرود اضطراری در غرب ژاپن برای بوئینگ 787 رخ داده که به گفته کارشناسان ناشی از نقص فنی در باتری هواپیما بوده است. موارد جزئی بعدی به ترک برداشتن شیشه مخصوص کابین، اتصال الکتریکی و نشست روغن مربوط میشده است.
یادش بخیر
اگر دستان رانت خواران و خائنین را قطع کنند ما هم میتوانیم بسازیم.
امام خامنه ای فرمودند
هرکجا انقلابی عمل کردیم
،پیشرفت کردیم.
مثل موشک ها که همه ازش میترسن
اما این که امروز نواقص و ضعف پراید یادداشت نمیشود و فردا در خط تولید اصلاح نمیشود این را دیگر نمیدانم چه علتی دارد . باور کنید همون پیکان اگر توسط مهندسین ایرانی ارتقا میافت از پژو و سمند بهتر بود اما هیچ ارتقا ئی پیدا نکرد و بیرون رفت . چون قیمت آن را از 7 میلیون نمیشد بالا برد و دلاغه بودن آن کمی تابلو بود . اگر پیکان گذشته صد در صد ارتقا یابد بدون افزایش قیمت بعضی فلان خودرو است . افرادی نیستند که نواقص را بنویسند و به خط تولید و قطعه ساز و طراح بدهند جهت آپگرید .
ولی خوب من خودم میخواهم شرکت خودرو سازی امام رضا علیه السلام را بزنم قول میدهم بهترین خودرو روز را با قیمت ارزان به دست شما برسونم . بدون کم کاستی و بدون لغی آپشن . کمک برسد شروع میشود .